Artroniq, United Motors lancar basikal EV di Malaysia pada suku keempat 2023 | DagangNews Skip to main content

Artroniq, United Motors lancar basikal EV di Malaysia pada suku keempat 2023

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 27 Sept - Artroniq Bhd mengumumkan pelancaran rasmi akan datang bagi rangkaian inovatif produk motor elektrik dengan kerjasama anak syarikat milik penuhnya, Artronic Itech Sdn. Bhd pada suku keempat 2023.

 

Ia berikutan Perjanjian Pengedaran strategik dengan syarikat induk United Motors di Indonesia, PT. Terang Dunia Internusa. 

 

Pelancaran tidak lama lagi menjanjikan acara penting dalam landskap ASEAN, mengukuhkan perkongsian mendalam Malaysia dengan Indonesia. 

 

Kedua-dua negara kekal bersatu dalam misi mereka untuk memupuk pertumbuhan ekonomi yang mampan dalam komuniti ASEAN.

 

Sebagai pengedar eksklusif untuk PT, produk motor elektrik terkini Terang Dunia Internusa, Artronic Itech memperjuangkan visi kemampanan bersama. 

 

Ini terbukti dalam komitmen kolektif mereka terhadap prinsip-prinsip alam sekitar, sosial dan tadbir urus (ESG).

 

Ketua Pegawai Kewangan Artroniq, Marcus Chin Choon Wei berkata, kerjasama pihaknya bukan hanya tentang perniagaan, tetapi mengenai nilai bersama, terutamanya dalam kemampanan. 

 

 

artroniq
Marcus Chin Choon Wei

 

 

"Ini sejajar dengan komitmen kami terhadap prinsip ESG, sebagai kedua-dua syarikat menyasarkan untuk mengurangkan kesan alam sekitar dan meningkatkan kualiti hidup untuk pemegang kepentingan kami.

 

"Acara menarik yang akan datang ini mewakili kemuncak perkongsian kami, yang mana kami akan memperkenalkan penyelesaian motor elektrik inovatif untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk pengangkutan mampan," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

 

artroniq

 

 

Pada pelancaran itu, orang ramai berpeluang memandu uji kedua-dua model siri TX seperti TX3000, yang menampilkan kelajuan maksimum 90 kmph dan ke atas. 

 

Basikal elektrik ini juga berfungsi sebagai basikal rasmi G20, telah diuji dan disahkan oleh pemimpin dunia semasa sidang kemuncak G20 2022. - DagangNews.com