Rusli Jaafar dilantik sebagai Pengerusi Eksekutif SKM baharu | DagangNews Skip to main content

Rusli Jaafar dilantik sebagai Pengerusi Eksekutif SKM baharu

Datuk Ewon Benedick (tengah) menyampaikan watikah pelantikan tersebut kepada Rusli Jaafar (kiri), baru-baru ini. Turut kelihatan, Ketua Setiausaha Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Seri Suriani Ahmad (kanan).
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 23 Jun - Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) mengumumkan pelantikan Rusli Jaafar sebagai pengerusi eksekutif baharunya berkuat kuasa pada 1 Jun 2023 hingga 31 Mei 2025.

 

SKM memaklumkan, Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah telah memperkenan pelantikan jawatan tersebut.

 

Katanya, pelantikan ini adalah selaras dengan Seksyen 11(3)(a) Akta Suruhanjaya Koperasi Malaysia 2007 (Akta 665).

 

"Rusli telah berkhidmat di SKM selama 30 tahun bermula di Jabatan Pembangunan Koperasi lagi. 

 

"Sepanjang tempoh tersebut beliau memegang jawatan sebagai pengarah di beberapa bahagian ibu pejabat dan negeri sehinggalah di peringkat Pengurusan Tertinggi SKM," katanya dalam kenyataan media di sini.

 

Terdahulu, penyampaian watikah pelantikan telah disempurnakan oleh Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Ewon Benedick.

 

Ahli lembaga pengarah dan seluruh warga kerja SKM menzahirkan penghargaan dan ucapan tahniah atas pelantikan tersebut. - DagangNews.com