Pameran bergerak Sunway di seluruh negara raih hasil jualan RM50 juta | DagangNews Skip to main content

Pameran bergerak Sunway di seluruh negara raih hasil jualan RM50 juta

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 18 April – Sunway memuktamadkan Jerayawara Mega Jubli Emas di seluruh negara selama dua minggu dengan meraih RM50 juta hasil jualan.

 

Teras utama perayaan Sunway sepanjang tahun, Jerayawara Mega Jubli Emas menarik lebih 200,000 pelanggan di seluruh Selangor, Pulau Pinang, Perak dan Johor dengan hiburan mesra keluarga, tawaran masa terhad dan hadiah menarik.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Pelaburan Digital & Strategik di Sunway Group, Evan Cheah berkata, "Kami gembira dengan sokongan padu untuk Jerayawara Mega Jubli Emas Sunway kami, yang menjana hampir RM50 juta hasil jualan.

 

"Ini mengesahkan status Sunway sebagai syarikat yang dipercayai di peringkat global dengan jenama yang kukuh dan bereputasi.

 

"Penggunaan aplikasi Sunway Super App menyaksikan 28,000 pengguna baharu dan memudahkan transaksi bernilai lebih RM6 juta semasa tempoh jerayawara, juga menunjukkan bahawa usaha kami dalam perjalanan transformasi digital sedang berjalan dengan baik dan membuahkan hasil,” ujarnya.

 

 

Evan Cheah
                                Evan Cheah

 

 

Sunway Super App, aplikasi mudah alih pertama seumpamanya di Malaysia, menawarkan pengguna akses kepada produk dan perkhidmatan di seluruh bahagian perniagaan Sunway termasuk Taman Tema Sunway, Sunway Malls, Sunway Property, Sunway Hotels & Resorts dan Sunway Healthcare.

 

Aplikasi ini juga menyediakan akses kepada lebih 1,500 rakan kongsi perniagaan sedia ada dan peniaga runcit Sunway.

 

Sebagai sebahagian daripada sambutan Ulang Tahun ke-50, Sunway juga akan meningkatkan beberapa inisiatif tanggungjawab sosial korporat selaras dengan komitmennya untuk berbuat baik dengan melakukan kebaikan dan tidak meninggalkan sesiapa pun.

 

Pada bulan Ramadan tahun ini, Sunway bekerjasama dengan beberapa NGO, termasuk rakan kongsi jangka panjang Yayasan AIDS Malaysia, untuk membawa inisiatif keceriaan perayaan tandatangannya #SunwayforGood Sinar Ramadan kepada komuniti yang kurang mendapat perkhidmatan di seluruh Malaysia.

 

Pada Julai 2024, Sunway – RapidKL Good Run 2024 akan mengalu-alukan lebih 10,000 pelari dalam acara larian dan pengumpulan dana yang unik ini di mana semua hasil daripada tiga kategori larian – 5KM, 10KM, 20KM, akan diagihkan kepada 50 rumah kebajikan di seluruh negara.

 

Sunway juga berjanji untuk membungkus lebih 500,000 makanan pada pemanduan tahunan Pek-a-thon Meal pada September 2024 untuk komuniti kurang bernasib baik di Malaysia dan luar negara.

 

Makanan yang dibungkus ini, yang menambah matlamat keseluruhan Sunway untuk membungkus dua juta makanan menjelang 2024, akan membantu mengurangkan kelaparan dan menangani keselamatan makanan dalam kalangan masyarakat Orang Asli, rumah anak yatim, rumah warga emas dan komuniti B40 di rantau ini.

 

Usaha ini akan melengkapkan pelbagai inisiatif lain di bawah #SunwayforGood, payung tanggungjawab korporat Sunway yang berjanji untuk menggalakkan usaha kemampanan dan rangkuman sosial melalui tiga bidang iaitu pendidikan, penjagaan kesihatan dan pengayaan komuniti, seperti membina dan membaik pulih 50 perpustakaan melalui program Sunway READ (Membaca Meningkatkan Aspirasi dan Pacuan) dan menyediakan pemeriksaan kesihatan asas dengan kerjasama Yayasan Buah Pinggang Kebangsaan untuk 50 komuniti Orang Asal. - DagangNews.com