Knaus Tabbert AG buka jalan bagi pengembaraan mewah di Malaysia bersama AsiaRV dan Mayflower | DagangNews Skip to main content

Knaus Tabbert AG buka jalan bagi pengembaraan mewah di Malaysia bersama AsiaRV dan Mayflower

Pertama dari kanan. Gerd Adamietzki, Lembaga Pengurusan/CSO, Knaus Tabbert AG
Oleh TENGKU NOOR SHAMSIAH TENGKU ABDULLAH

KUALA LUMPUR 25 Mac – Dalam satu kerjasama yang bersejarah, Asia RV dan Mayflower Car Rental telah bergabung untuk memperkenalkan van perkhemahan premium (campervan) Knaus Tabbert AG dari German, pengeluar terkemuka kenderaan rekreasi di Eropah kepada pasaran Malaysia.

 

Inisiatif ini, yang disambut dengan upacara pemotongan reben di Matta Fair 2024 yang baru sahaja berakhir di MITEC di sini, menjanjikan untuk mengubah definisi pengembaraan mewah di Malaysia.

 

DagangNews.com telah menemubual Abdul Rahman Mohamed, Pengurus Besar (Pembangunan Perniagaan) May Flower Group, dan Thomas Bernthaler, Pengarah Urusan Asia RV Sdn Bhd,  mengenai potensi usaha sama baru ini.

 

Abdul Rahman menekankan pengalaman gaya hidup unik yang ditawarkan oleh kem kemewahan Knaus Tabbert, yang selari dengan trend Malaysia ke arah cara pengembaraan yang mewah namun berpusatkan alam semula jadi.

 

 

Abdul Rahman Mohamed
                   Abdul Rahman Mohamed

 

 

Turut hadir dalam upacara pemotongan reben adalah Gerd Adamietzki, Lembaga Pengurusan/CSO Knaus Tabbert AG, Datuk Ragu Sampasivam, Ketua Pegawai Operasi Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECERDC), Bernhard Schutte Pengerusi dan Penasihat Utama di TAPiO Management Advisory.

 

CEO Kumpulan Mayflower, Dawn Chin, Andrew O’Brooks, Pengarah Urusan/Naib Presiden MAN Truck & Bus Sdn Bhd dan Dr Chee Ping Ngang, Pengarah, Bahagian Penyelidikan dan Pembangunan, PLAN Malaysia, Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

 

 

iyo
Pemotongan Riben catat kerjasama yang bersejarah bagi mempromosi pengembaraan mewah di Malaysia. Ketiga dari kiri - Gerd Adamietzki, Lembaga Pengurusan/CSO, Knaus Tabbert AG

 

 

Kerjasama antara Asia RV dan Mayflower Car Rental bukan hanya tentang memperkenalkan produk baru; ia adalah tentang membina ekosistem lengkap untuk kem kemewahan di Malaysia.

 

Ini termasuk pembangunan taman kem dan infrastruktur lain untuk menyokong mod pengembaraan baru ini.

 

Abdul Rahman berkata: “Kami rasa ini adalah peluang untuk melancarkan produk baru yang kami ingin perkenalkan kepada pasaran Malaysia.

 

Banyak kerja asas telah dilakukan selama dua, tiga bulan yang lalu, jadi ini adalah hari yang baik di mana kami sebenarnya melancarkan produk tersebut.”

 

“Saya tahu produk ini agak baru di pasaran Malaysia, tetapi kami percaya ia mempunyai semua potensi. Pada asasnya, kami memperkenalkan pengalaman gaya hidup baru, mengetahui bahawa ramai orang ingin mengambil alih cuti mereka sendiri, memberdayakan cuti mereka sendiri,” katanya.

 

 

terengganu

 

 

Dengan ini, katanya, “mereka memberi anda kebebasan untuk bergerak di sekitar mobiliti, pengalaman yang lebih dekat dengan alam semula jadi.”

 

Abdul Rahman berkata: “MayFlower akan memberi tumpuan kepada pengalaman kem di pasaran domestik, dan akan bekerjasama dengan kerajaan untuk menghasilkan ekosistem yang sesuai, seperti Taman Kem dan sebagainya.

 

Peranan Knaus Tabbert dalam usaha sama ini sangat penting. Sebagai salah satu pengeluar terkemuka Eropah untuk rumah bergerak, kem, dan kem kemewahan, kepakaran dan reputasi mereka untuk kualiti tidak tertandingi.

 

Komitmen syarikat kepada inovasi dan kepuasan pelanggan adalah jelas dalam kesediaan mereka untuk menyesuaikan produk mereka untuk memenuhi keperluan khusus pasaran ASEAN.


 

terengganu

 


Sebagai kumpulan pertama kem kemewahan Knaus Tabbert dilancarkan di Malaysia, Asia RV dan Mayflower sedang memantau rapat respons pasaran.

 

Komitmen mereka untuk menyesuaikan kejuruteraan Jerman untuk memenuhi keutamaan tempatan adalah bukti penghormatan mereka terhadap komuniti ASEAN dan dedikasi mereka untuk menjayakan usaha sama ini.

 

Kerjasama strategik ini menandakan langkah besar ke hadapan untuk pelancongan di Malaysia, menawarkan cara pengembaraan yang mewah, fleksibel, dan menyatu dengan alam semula jadi, berkat kepakaran Knaus Tabbert yang terkenal di dunia. - DagangNews.com