Touch 'n Go Group lancar GOinvest, platform pelaburan digital | DagangNews Skip to main content

Touch 'n Go Group lancar GOinvest, platform pelaburan digital

oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 15 Ogos - Touch 'n Go Group melancarkan GOinvest iaitu platform pelaburan digital yang boleh diakses menggunakan e-dompet aplikasi itu.

 

GOinvest mempromosikan pilihan dan kemasukan kewangan pada platform selamat yang terbuka kepada semua pengguna e-dompet Touch 'n Go.

 

GOinvest akan membolehkan semua pengguna e-dompet Touch ‘n Go mengakses dan memilih rangkaian produk pelaburan yang disusun rapi, memperoleh pulangan dan mengumpul simpanan dalam proses.

 

Ketua Pegawai Eksekutif TNG Digital Sdn. Bhd., Alan Ni berkata, GOinvest adalah bertujuan mengganggu landskap pelaburan dengan produk pelaburan konvensional bertujuan hanya untuk mereka yang mampu membuat pelaburan besar.

 

"GOinvest memenuhi kemampuan rakyat Malaysia setiap hari, menawarkan produk pelaburan yang murah dan mudah difahami, dan memudahkan proses pelaburan.

 

"Inovasi dan teknologi yang digunakan melalui e-dompet Touch ‘n Go membolehkan rakyat Malaysia fleksibiliti untuk melabur pada bila-bila masa, di mana sahaja,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

touch n go

 

Tawaran produk pertama GOinvest ialah Dana Pasaran Wang Islam Prinsipal yang dibangunkan dan diuruskan oleh Principal Asset Management Berhad.

 

Pengguna e-dompet Touch ‘n Go, berumur 18 tahun dan ke atas boleh mula melabur serendah RM10 dalam dana patuh Syariah.

 

Tiada tempoh kunci masuk atau had pada baki pelaburan berbanding produk deposit konvensional yang lain.

 

Ketua Pegawai Eksekutif dan Ketua Negara Malaysia, Munirah Khairuddin berkata, pihaknya memahami cabaran yang dihadapi oleh masyarakat dalam keadaan ekonomi semasa.

 

"Perkongsian berterusan kami dengan Touch ‘n Go Group, kali ini melalui GOinvest, amat bermakna bagi kami kerana ia membolehkan kami menawarkan penyelesaian pelaburan mampu milik yang boleh diakses dengan mudah oleh semua rakyat Malaysia.

 

"Dana Pasaran Wang Islam Prinsipal ialah dana berisiko rendah yang menawarkan pulangan jangka panjang kepada pelabur untuk membantu mereka membina simpanan yang mencukupi di tengah-tengah inflasi masa hadapan," katanya. - DagangNews.com