Pos Malaysia berjaya percepatkan pemerolehan pelanggan baharu sebanyak 19 peratus | DagangNews Skip to main content

Pos Malaysia berjaya percepatkan pemerolehan pelanggan baharu sebanyak 19 peratus

KUALA LUMPUR 26 April - Pos Malaysia Bhd berjaya mempercepatkan pemerolehan pelanggan dengan lebih 19% pelanggan baharu diperoleh, serta meningkatkan lagi hasil untuk mel dan bungkusan masing-masing sebanyak 8% dan 7%.

 

Pengerusi Tan Sri Syed Faisal Albar Syed Ali Rethza Albar berkata, Pos Malaysia telah beransur-ansur beralih daripada imejnya sebagai "syarikat mel yang juga menghantar bungkusan" kepada "syarikat bungkusan yang juga menghantar mel", memfokuskan pada pelaksanaan pelan yang direka untuk mewujudkan kelestarian dan nilai jangka panjang. 

 

“Secara keseluruhannya, kami menyasarkan untuk mencapai 'sifar hitam' dengan menetapkan asas dalam fasa satu, mengubah teras melalui perubahan budaya, kecemerlangan operasi, perjalanan pelanggan yang disusun semula, pendigitalan, pertumbuhan dan kualiti dalam fasa dua dan berkembang menjadi satu petak. syarikat penghantaran yang turut menghantar mel dalam fasa tiga,” tambahnya.

 

 

 Tan Sri Syed Faisal Albar Syed Ali Rethza Albar
 Tan Sri Syed Faisal Albar Syed Ali Rethza Albar

 

 

Dalam konteks ini kata beliau, Pos Malaysia berpendirian berhati-hati tetapi optimis dalam matlamat menyampaikan keputusan yang lebih baik dengan meletakkan asasnya untuk pertumbuhan masa depan dan transformasi berterusan.

 

Penyedia perkhidmatan kurier nasional merancang untuk mengoptimumkan sumber, mengurangkan risiko yang berkaitan dengan aliran penurunan volum mel, mengewangkan aset dan mengitar semula modal untuk menyokong pertumbuhan dan transformasi.

 

"Kami akan mengekalkan fokus laser untuk meningkatkan prestasi kewangan dan transformasi perniagaan dan budaya, mengoptimumkan inisiatif yang diterajui margin, melaksanakan kawalan kos yang lebih ketat, dan meningkatkan langkah kemampanan," kata Syed Faisal Albar dalam laporan tahunan Pos Malaysia 2023. - DagangNews.com