Isteri pengasas Tealive tidak lagi menjadi pemegang saham utama dalam NWP Holdings | DagangNews Skip to main content

Isteri pengasas Tealive tidak lagi menjadi pemegang saham utama dalam NWP Holdings

KUALA LUMPUR 27 April - Sally Quah Seik Lee tidak lagi menjadi pemegang saham utama NWP Holdings Bhd selepas melepaskan 4.04% kepentingan kepada pengarah eksekutif kumpulan itu Tan Wye Chuan, yang juga anak kepada pengerusi Datuk Tan Lik Houe.

 

Quah menjual pegangan yang terdiri daripada 23.41 juta saham kepada Wye Chuan dalam urus niaga perniagaan langsung pada 20 April, menurut makluman syarikat di Bursa Malaysia.

 

Quah, yang muncul sebagai pemegang saham besar pada Jun tahun lalu dengan 8.7% kepentingan, ialah isteri ahli perniagaan Bryan Loo, yang merupakan pengasas dan ketua pegawai eksekutif Loob Holding Sdn Bhd, yang memiliki jenama teh gelembung Tealive.

 

 

sally quah
Sally Quah bersama suaminya, Bryan Loo

 

Selepas urus niaga terkini, pegangan Quah dalam NWP telah turun kepada kira-kira 3.5% atau 20.25 juta saham.

 

Pegangan saham Wye Chuan pula meningkat kepada 6.5% atau 37.76 juta saham, menjadikannya pemegang saham ketiga terbesar kumpulan itu selepas Wu Wai Kong (yang memiliki 8.6% pegangan) dan Lik Houe (7.1%).

 

Apabila Quah muncul sebagai pemegang saham utama NWP pada 8 Jun tahun lepas, harga saham kumpulan ditutup pada 24.5 sen. Ini berbanding 20 sen pada 20 April apabila dia melepaskan pegangan 4.04% kepada Wye Chuan.

 

Quah juga memiliki 4.87% pegangan dalam syarikat pemprosesan bahan buluh Kanger International Bhd, menurut laporan tahunan kumpulan itu.

 

Kanger sedang menukar nama syarikatnya kepada Sung Master Consolidated Bhd, manakala NWP juga sedang berusaha untuk menukar namanya kepada Auro Holdings Bhd.

 

NWP, yang telah merugikan selama lebih sedekad, mengeluarkan kenyataan pada hari Selasa mengatakan kumpulan itu mungkin bertukar untung bagi tahun kewangan berakhir 29 Feb 2024 (FY2024) dengan kepelbagaiannya ke dalam perniagaan pengorekan pasir dan pemotongan kos yang berterusan inisiatif. - DagangNews.com