AVM Cloud lancar penyelesaian awan untuk lindungi keselamatan data | DagangNews Skip to main content

AVM Cloud lancar penyelesaian awan untuk lindungi keselamatan data

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 14 Feb - AVM Cloud, anak syarikat penyedia perkhidmatan Internet TIME dotCom Bhd melancarkan penyelesaian awan berdaulatnya yang dibina di atas teknologi berbilang awan VMware.

 

Ia membolehkan perusahaan di Malaysia dan seterusnya memenuhi keperluan data residensi, sementara menikmati faedah penuh berbilang awan untuk pertumbuhan.

 

AVM menerajui industri penyedia perkhidmatan awan dalam membentuk perbualan dan pertimbangan yang betul bukan sahaja untuk penggunaan awan, tetapi penyelesaian yang dijalankan pada berbilang awan yang selamat, patuh dan berskala.

 

Ketua Pegawai Eksekutif AVM, David Chan berkata, pihaknya meletakkan kawalan penuh ke atas data sementara mereka boleh meletakkan keyakinan untuk memastikan data selamat di bumi Malaysia. 

 

"Sebagai penyedia VMware Sovereign Cloud, kami komited untuk mengekalkan piawaian tertinggi dalam keselamatan dan kedaulatan data," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Pengurus Negara VMware Malaysia, Sarene Lee berkata, terdapat permintaan besar untuk penyelesaian awan berdaulat di Malaysia dan di seluruh dunia, kerana organisasi hari ini menyimpan dan mengendalikan data daripada pelanggan melangkaui satu pasaran untuk memacu inovasi dan pertumbuhan. 

 

"Rakan kongsi seperti AVM membantu memastikan semua data, beban kerja dan proses disimpan dalam negara dan mematuhi sepenuhnya peraturan residensi serta kedaulatan data tempatan.

 

 

avm
(Dari kiri) David Chan, Sarene Lee, Ketua Pegawai Digital AVM, KT Tan dan Naib Presiden Eksekutif Perniagaan Perusahaan TIME, Kit Au.

 

 

"Ia seterusnya memperkasakan perusahaan untuk menumpukan usaha dan sumber mereka pada hasil perniagaan dengan penuh keyakinan bahawa mereka bekerja dalam infrastruktur awan yang selamat dan patuh," katanya.

 

Pakar dari AVM, VMware dan TIME menyelidik lebih lanjut mengenai topik awan berdaulat dan faedah infrastruktur awan yang selamat, ahli panel membincangkan bagaimana privasi data dan kebimbangan keselamatan, terutamanya untuk data besar, mendorong permintaan untuk Pembekal Sovereign Cloud seperti AVM.

 

Mereka juga berkongsi bagaimana kebimbangan yang semakin meningkat terhadap kedaulatan data dirangsang oleh keperluan kawal selia yang berkembang dan ketidakstabilan geopolitik. 

 

Faktor-faktor ini bersedia untuk mengubah industri perkhidmatan awan dengan permintaan baharu dan tidak dipenuhi untuk langkah tambahan dalam kalis masa depan dan mitigasi ancaman untuk data, beban kerja dan infrastruktur IT. 

 

AVM terus menjadi perintis dalam industri kerana syarikat itu menggunakan teknologi baharu untuk kekal di hadapan, selain dipilih oleh ratusan pelanggan korporat dan penyewa awan di seluruh negara. - DagangNews.com