MEASAT sedia perkhidmatan jalur lebar percuma kepada anggota tentera menerusi CONNECTme NOW | DagangNews Skip to main content

MEASAT sedia perkhidmatan jalur lebar percuma kepada anggota tentera menerusi CONNECTme NOW

KUALA LUMPUR 17 Mei - MEASAT Global Berhad, akan menyediakan perkhidmatan jalur lebar satelit menerusi program CONNECTme NOW secara percuma kepada anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang bertugas di pos-pos kawalan persempadanan terpencil terpilih di seluruh negara.

 

Ketua Pegawai Operasi MEASAT, Yau Chyong Lim berkata, sebagai sebuah syarikat tempatan yang komited dalam menyediakan liputan jalur lebar sehingga ke kawasan-kawasan paling terpencil di negara ini dan mereka turut mengiktiraf dedikasi anggota ATM.

 

"Kami amat berbesar hati dengan kerjasama ini serta memberi sokongan sepenuhnya kepada ATM dalam memastikan keselamatan sempadan negara sentiasa terpelihara.

 

"Berjauhan daripada insan tersayang bagi tempoh yang lama ada kalanya amat mencabar, oleh itu kami ingin memudahkan anggota tentera yang penuh dedikasi untuk berhubung dengan keluarga mereka menerusi platform CONNECTme NOW berkelajuan tinggi," katanya dalam satu kenyataan.

 

CONNECTme NOW adalah perkhidmatan hotspot WiFi jalur lebar satelit prabayar terkemuka di Malaysia.

 

Ia menyediakan perkhidmatan jalur lebar satelit bertumpukan komuniti bagi merealisasikan aspirasi jalur lebar negara. Ketika ini, CONNECTme NOW menyediakan 400,000 hubungan jalur lebar dalam komuniti yang tidak terhubung dan menetap di kawasan-kawasan luar liputan 4G atau terestrial di seluruh negara.

 

Keupayaan MEASAT dalam menyampaikan jalur lebar satelit berkelajuan tinggi di seluruh negara menjadikannya rakan strategik untuk menyokong aspirasi kerajaan untuk mencapai 100% liputan internet di kawasan-kawasan berpenghuni menjelang tahun 2025.

 

Sementara itu, Panglima Angkatan Tentera Malaysia, Jeneral Tan Sri Affendi Buang berkata, ATM amat mengalu-alukan sumbangan daripada MEASAT, terutama usaha-usaha yang dapat memelihara kebajikan dan kesejahteraan anggota ATM sepanjang tempoh bertugas di pos-pos sempadan terpencil.

 

"Pihak ATM juga menyambut baik usaha sektor swasta di Malaysia yang menyumbang kepakaran mereka terutama mewujudkan inisiatif yang menghargai jasa dan pengorbanan anggota pasukan keselamatan yang bertugas melindungi kedaulatan negara," katanya. - DagangNews.com