FrieslandCampina buka Pusat Kecemerlangan Teknologi di Petaling Jaya | DagangNews Skip to main content

FrieslandCampina buka Pusat Kecemerlangan Teknologi di Petaling Jaya

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 25 April - Syarikat tenusu global Belanda FrieslandCampina membuka Pusat Kecemerlangan Teknologi di Petaling Jaya, memberi tumpuan kepada memperluaskan inisiatif IT global untuk memberi kesan kepada operasi masa depan tujuh kumpulan perniagaan FrieslandCampina di seluruh Eropah, Afrika dan Asia.

 

Terletak di Dutch Lady Milk Industries Berhad (DLMI), anak syarikat FrieslandCampina, Pusat Kecemerlangan Teknologi akan memberi tumpuan pada bidang utama seperti Data & Analitik, Perkhidmatan Kejuruteraan Awan & Platform, Perkhidmatan IT Pengurusan dan Pembangunan ServiceNow.

 

Ketua Pegawai Maklumat Global di FrieslandCampina, Burce Gultekin berkata, lokasi pusat di DLMI menawarkan gabungan faedah ekonomi dan strategik.

 

"Bandar ini mempunyai kumpulan bakat mahir, khususnya dalam sektor IT, dipupuk oleh dekad pembangunan teknologi. 

 

"Pusat Kecemerlangan Teknologi kami memberi perkhidmatan kepada tujuh kumpulan perniagaan FrieslandCampina di seluruh wilayah yang berbeza, budaya dan pasaran yang pelbagai.

 

"Pasukan profesional IT mencerminkan kepelbagaian ini, dengan ahli dari pelbagai negara, bercakap bahasa yang berbeza, dan membawa perspektif yang berharga daripada budaya yang pelbagai latar belakang dan pengalaman,” kata beliau.

 

Pusat Kecemerlangan Teknologi, sebagai sebahagian daripada jabatan IT di FrieslandCampina, berfungsi untuk membimbing dan memotivasikan syarikat ke arah perkembangan perniagaan masa hadapan.

 

Ia menyumbang secara langsung dalam mencapai objektif yang berpunca daripada strategi perniagaan yang dipertajam, Ekspedisi 2030, yang diumumkan pada penghujung yang lalu tahun, memberi tumpuan kepada mengurangkan perbelanjaan dan mengukuhkan hasil.

 

Pendekatan ini bukan sahaja menyokong matlamat strategik syarikat tetapi juga menggalakkan budaya inovasi dan penambahbaikan berterusan dalam fungsi IT.

 

FrieslandCampina ialah syarikat induk DLMI dan telah dikaitkan dengan Malaysia selama lebih enam puluh tahun,
menampilkan jenama terkenal seperti Dutch Lady, Friso dan Debic. - DagangNews.com