SLPR Worldwide beli saham besar syarikat filem Malaysia, Grim Film - perkuat kempen perhubungan awam secara bersepadu | DagangNews Skip to main content

SLPR Worldwide beli saham besar syarikat filem Malaysia, Grim Film - perkuat kempen perhubungan awam secara bersepadu

Leon Tang (kanan), Rakan Kanan dan Ketua Pegawai Operasi Kumpulan SLPR Worldwide bersama Jared Lee, Pengasas Grim Film di majlis menandatangani MoU pada 23 April 2024.
Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 24 April - SLPR Worldwide, peneraju dalam transformasi persepsi omnichannel dan satu daripada agensi perhubungan awam terkemuka di Malaysia,membeli saham yang signifikan dalam Grim Film, sebuah syarikat pengeluaran kandungan dan filem terkenal yang diiktiraf kerana kebolehceritaan dan kecemerlangan sinematiknya.

 

Pelaburan strategik ini dijangka meningkatkan penawaran SLPR Worldwide secara ketara, terutamanya dalam bidang kempen Perhubungan Awam yang bersepadu - seiring dengan matlamatnya untuk memberi impak dan penglibatan yang lebih besar dalam kempen untuk pelanggannya.

 

Pembelian ini, diumumkan semasa majlis menandatangani MoU, menandakan langkah penting bagi SLPR Worldwide, bertujuan untuk memperkuatkan keupayaan kempen perhubungan awam yang bersepadu.

 

Dengan memanfaatkan kepakaran pengeluaran kandungan kreatif Grim Film, SLPR Worldwide akan menawarkan kandungan naratif dan visual yang diperkaya, meningkatkan strategi kempen dan memberikan hasil yang dapat diukur bagi pelanggan dan pihak berkepentingan.

 

Rakan Kanan dan Ketua Pegawai Operasi Kumpulan SLPR Worldwide, Leon Tang menekankan kepentingan pembelian tersebut, menegaskan sifat progresif perkongsian tersebut.

 

"Menggabungkan kepakaran Grim Film dengan keupayaan sedia ada kami membolehkan SLPR Worldwide menawarkan kempen PR yang menyeluruh dan berkesan. Ini adalah langkah strategik untuk meningkatkan nilai pemegang saham melalui perkhidmatan inovatif dan kecekapan operasi," jelas Tang.

 

Selain pembelian strategik ini, SLPR Worldwide mengesahkan komitmen kepada inovasi melalui pelaburan sebanyak RM15.5 juta dalam pengeluaran video yang berkeupayaan teknologi dalam tempoh lima tahun akan datang.

 

Inisiatif ini akan merombak pengeluaran kandungan dengan mengoptimumkan kos, penambahbaikan kualiti sambil meningkatkan kelajuan dan kecekapan penyiaran kandungan dalam kempen terintegrasi.

 

 

grimm film
Jared Lee bersama piala filem animasi terbaik untuk 'Horologist' di San Diego Comic-Con (SDCC) pada 25 Julai 2023 dan kemudiannya ditayangkan di Festival Filem Cannes.

 

 

"Bersama-sama, saya percaya kita dapat menyediakan penyelesaian lengkap kepada jenama, di mana filem tidak hanya dihasilkan, tetapi sepenuhnya dioptimumkan untuk mengesan dengan audiens sasaran mereka. Kerjasama ini mewakili langkah seterusnya dalam evolusi Grim Film sejak penubuhannya pada tahun 2011," kata Jared Lee, Pengasas Grim Film.

 

"Dengan menggabungkan kebolehan naratif Grim Film dengan kecekapan SLPR dalam kempen Perhubungan Awam yang memberi impak, kita menetapkan standard baharu dalam komunikasi jenama.

 

"Kerjasama kami bertujuan untuk memberikan nilai yang tiada tandingan kepada pelanggan kami, menukarkan cerita mereka menjadi naratif yang mengasyikkan dan menarik perhatian audiens di pelbagai platform." - DagangNews.com