Gamuda Land umumkan barisan baharu rakan kongsi runcit di Gamuda Gardens, Sungai Buloh | DagangNews Skip to main content

Gamuda Land umumkan barisan baharu rakan kongsi runcit di Gamuda Gardens, Sungai Buloh

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 29 April - Gamuda Land, cabang hartanah Gamuda Bhd, mengumumkan rakan kongsi untuk Gardens Square, pembangunan komersial terbaharu di Gamuda Gardens seluas 327.7 hektar atau 810 ekar di Sungai Buloh.

 

Akan disiapkan menjelang akhir 2024, Gardens Square bersedia untuk mengalu-alukan rakan kongsi, seperti ZUS Coffee, Tealive, ChaTraMue, Long John Silver's, Bask Bear, 7 Café, Shae.co, Salad Atelier dan Happy Potato, serta penyewa utama Star Grocer, memenuhi keperluan dan pilihan masyarakat yang pelbagai.

 

"Kami sangat teruja untuk mendedahkan barisan rakan kongsi runcit yang menarik yang akan menjadi Gamuda Gardens sebagai tarikan baharu," kata pengurus besar Gamuda Gardens, Andrew Tan.

 

“Ketika kami terus berkembang dan berkembang, tumpuan kami kekal pada mewujudkan persekitaran inklusif di mana penduduk boleh tinggal, bekerja dan bermain dengan lancar. Penambahan baharu pada landskap komersial kami ini menekankan komitmen kami untuk memberikan kemudahan yang tiada tandingan dan pengalaman yang memperkayakan untuk semua.”

 

 

iktisad
Perumahan Gamuda Gardens di Sungai Buloh, Selangor

 

 

Sementara itu, pengarah urusan Star Grocer Fabian Tan berkata kedai runcit itu memilih Gamuda Gardens kerana komunitinya yang cergas dan berkembang, serta komitmennya terhadap kelestarian dan kehidupan hijau.

 

“Perkongsian ini menyelaraskan prinsip kedua-dua syarikat dalam mewujudkan ruang untuk komuniti, sambil membina masa depan yang mampan untuk planet ini. Gamuda Gardens telah memberi nafas baru ke bandar Rawang, dan kawasan ini menyediakan persekitaran yang ideal untuk operasi runcit seperti Star Grocer.

 

"Matlamat kami adalah untuk menyediakan barangan segar dan berkualiti tinggi yang diperoleh dari dalam dan luar negara, menawarkan penduduk pelbagai produk pada harga yang kompetitif,” katanya.

 

Berlabuh dengan taman pusat mesra haiwan peliharaan seluas 50 ekar, Gamuda Gardens telah pun memperkenalkan empat fasa kediaman, iaitu Village Homes, GAIA Residences, Joya dan Jovita, sejak dilancarkan pada 2017, dengan 5,000 penduduk memanggilnya sebagai rumah.

 

Seterusnya dalam perancangan ialah penyerahan rumah teres dua tingkat, Illaria Hillside Homes, menjelang Julai 2024. Dalam pembangunan itu juga terdapat sebuah taman yang disewa sepenuhnya di hadapan Waterfront Village, dan Gamuda Luge Gardens — taman keseronokan bertema keluarga.

 

Rasa Riang oleh Asia Deli, Haruka Bakery dan Artist Lab akan menjadi sebahagian daripada barisan di Waterfront Village, menambah kepelbagaian kedai dan tempat makan.

 

“Kami juga mempunyai perbandaran Taman Taman seluas 532 ekar baharu kami, yang merupakan lanjutan daripada Taman Gamuda. Kedua-dua perbandaran akan dihubungkan melalui Park Connector sejauh satu kilometer, dan Gardens Park juga akan mempunyai jalan baharu yang menghubungkannya ke bandar Rawang di utara.

 

"Tambahan baharu ini akan membantu memanjangkan kejayaan Gamuda Gardens dan menambah penawaran kediaman kami, mengukuhkan lagi kehadiran kami di utara Lembah Klang,” tambah Tan.

 

Taman Gamuda dan Garden Gardens akan menyaksikan gabungan populasi seramai 45,000 apabila kedua-dua perbandaran siap pada 2034. - DagangNews.com