MSAM 2022 akan dianjurkan di Port Dickson bermula 24 hingga 30 November 2022 | DagangNews Skip to main content

MSAM 2022 akan dianjurkan di Port Dickson bermula 24 hingga 30 November 2022

KUALA LUMPUR 12 Nov - Permodalan Nasional Bhd (PNB) akan menganjurkan acara perdananya, Minggu Saham Amanah Malaysia 2022 (MSAM 2022), di Port Dickson, Negeri Sembilan.

 

Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan PNB Ahmad Zulqarnain Onn berkata, acara tahun ini akan berlangsung dari 24-30 November 2022 dan akan diadakan secara fizikal selepas berlangsung secara maya pada 2020 dan 2021.

 

“Acara itu akan mengekalkan tumpuan yang sama terhadap pendidikan pelaburan yang disampaikan secara interaktif dan maklumat hibur dengan tujuan untuk mendidik dan memperkasakan rakyat Malaysia dengan pengetahuan tentang pelaburan dan perancangan kewangan,” katanya.

 

Ahmad Zulqarnain juga berkata PNB, sebagai sebuah institusi pelaburan, bertujuan untuk menyumbang kepada kemampanan ekonomi negara, syarikat dan masyarakat tempatan serta berusaha meningkatkan kadar celik kewangan rakyat.

 

TERKINI: PNB lancarkan dana amanah Sukuk ASN, tumpu pelaburan pelbagai portfolio sukuk

 

Dalam satu kenyataan berasingan, PNB berkata, MSAM 2022 padat dengan aktiviti pendidikan pelaburan dan pameran oleh kira-kira 50 peserta pameran daripada kumpulan syarikat PNB, ejen Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB), badan kawal selia dan agensi kerajaan negeri.

 

MSAM 2022 juga akan menawarkan pengunjung pelbagai hadiah bernilai lebih RM1 juta seperti kereta elektrik Hyundai Kona, Toyota Corolla Cross, Perodua Alza dan banyak lagi.

 

Ia akan terus mengekalkan beberapa aspek digital yang diperkenalkan semasa acara maya seperti e-pendaftaran.

 

Masuk adalah percuma dan PNB menyasarkan penyertaan 150,000 pengunjung terutama dari sekitar Negeri Sembilan dan lokasi lain yang berdekatan.

 

Untuk acara tahun ini, Malayan Banking Berhad, Sime Darby Plantation Berhad dan UMW Holdings Berhad adalah rakan kongsi korporat dalam kategori Rakan Premier, manakala S P Setia Berhad, Sime Darby Berhad, Sime Darby Property Berhad, Malaysian Industrial Development Finance Berhad, MNRB Holdings Berhad dan Perusahaan Otomobil Kedua Sdn. Bhd. dalam kategori Rakan Utama.

 

Projek Lintasan Kota Holdings Sdn. Bhd. dan Duopharma Biotech Berhad adalah dalam kategori Rakan.

 

Rakan korporat ini adalah penyumbang utama kepada sumber pendapatan PNB, juga akan dipamerkan kepada pengunjung. - DagangNews.com