DRB-Hicom rakam ucapan takziah atas pemergian Presiden Persatuan Automotif Malaysia, Datuk Aishah Ahmad | DagangNews Skip to main content

DRB-Hicom rakam ucapan takziah atas pemergian Presiden Persatuan Automotif Malaysia, Datuk Aishah Ahmad

Oleh DIYANA ISAMUDIN

SHAH ALAM 3 Feb - DRB-Hicom merakamkan ucapan takziah di atas pemergian Presiden Persatuan Automotif Malaysia, Datuk Aishah Ahmad kepada keluarga, rakan taulan dan rakan sekerja Allahyarham.

 

Pengarah Urusan Kumpulan DRB-HICOM, Datuk Seri Syed Faisal Albar berkata, Aishah amat sukar diganti dan legasinya akan mencerminkan impak segala usaha yang dilaksanakan di dalam industri yang sangat dicintai.

 

"Kepimpinan, visi dan dedikasi beliau menguruskan persatuan itu telah memberi impak berkekalan kepada industri dan beliau akan dikenang sebagai pemimpin yang tidak mengenal erti penat lelah demi perkembangan dan pembangunan sektor automotif di Malaysia.

 

“Pemergian beliau adalah satu kehilangan besar kepada industri dan seluruh masyarakat", katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

Aishah dilaporkan meninggal dunia di Jeddah pada 2 Februari 2023 di usia 71 tahun.

 

Untuk makluman, Allahyarham merupakan Presiden MAA sejak Januari 2000 lagi.

 

Sebelum ini, beliau memegang jawatan Ketua Hal Ehwal Korporat di Sime Darby Motors dan CEO Sime Darby Auto Imports Sdn Bhd. 

 

Setelah pencen dari kedua-dua jawatan, beliau menyandang jawatan Perunding Kanan di Hyundai-Sime Darby Motors. – DagangNews.com