Warga Felda raih pendapatan tinggi susulan lonjakan harga sawit - PM | DagangNews Skip to main content

Warga Felda raih pendapatan tinggi susulan lonjakan harga sawit - PM

MERSING 9 Mac - Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata warga Felda kini meraih pendapatan lebih tinggi berikutan lonjakan harga sawit di pasaran.

 

Beliau berkata industri sawit negara mencatatkan rekod tertinggi apabila harga minyak sawit mentah mencecah sehingga RM8,076.50 setan pada 2 Mac lepas dan ini telah memanfaatkan warga Felda dan negara.

 

“Saya melihat warga Felda kini boleh kembali tersenyum apabila meraih pendapatan lebih tinggi berikutan lonjakan harga sawit di pasaran,” katanya serta memberi contoh pencapaian Kak Aminah dari Felda Endau yang difahamkan kini meraih pendapatan hampir RM8,000 sebulan.

 

Berucap pada Majlis Transformasi Perladangan Felda di Felda Endau di sini hari ini, Ismail Sabri yang sebelum itu menghadiri satu program di Felda Lok Heng di Kota Tinggi berkata seorang peneroka di situ telah memaklumkan kepadanya tentang pencapaian meraih pendapatan mencecah RM12,000 sebulan, lapor Bernama.

 

 

pm
Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob

 

 

“Tahniah kepada Felda,” katanya serta menambah pada tahun lepas, industri sawit telah menyumbang sehingga RM107 bilion kepada pendapatan eksport negara dengan 5.6 juta tan buah tandan segar diproses dari ladang-ladang milik peneroka yang bersama Felda. - DagangNews.com