Vividthree peroleh 30% pegangan dalam firma perhubungan awam Elliot Communications Pte. Ltd. | DagangNews Skip to main content

Vividthree peroleh 30% pegangan dalam firma perhubungan awam Elliot Communications Pte. Ltd.

Sebahagian pasukan Elliot & Co.

KUALA LUMPUR 28 Mac - Vividthree Holdings Ltd, sebuah syarikat hiburan terpelbagai yang mengkhusus dalam penghasilan pengalaman yang mendalam, hari ini mengumumkan bahawa ia telah memeterai perjanjian jual beli bersyarat muktamad (SPA) dengan satu agensi PR yang paling pesat berkembang di Singapura dan Malaysia, Elliot Communications Pte. Ltd. (Elliot & Co).

 

Kumpulan akan melabur kira-kira RM2.5 juta dalam bentuk tunai untuk saham baharu dan vendor, dengan itu memperoleh 30% kepentingan dalam Elliot & Co. SPA dijangka siap pada 30 April 2023.

 

Elliot & Co. mewakili syarikat yang sangat sinergi dan pemerolehan strategik yang akan meluaskan portfolio perkhidmatan Vividthree dan meningkatkan nilai untuk pelanggan.

 

SPA juga memperincikan perjanjian opsyen dengan Elliot & Co., yang membolehkan Kumpulan memperoleh 21% kepentingan lagi untuk sekurang-kurangnya RM6.5 juta sekiranya Elliot & Co. mencapai keuntungan bersih tidak kurang daripada RM2.9 juta antara FY2023 dan FY2025.

 

Selepas melaksanakan opsyen tersebut, syarikat akan mempunyai kepentingan dalam 51% daripada modal saham terbitan dan berbayar Elliot & Co.

 

Diasaskan oleh Jeremy Foo, sebahagian daripada gelombang baru muncul pengasas muda yang inovatif dalam industri perhubungan awam tempatan, Elliot & Co. telah dinamakan sebagai salah satu daripada 40 agensi PR terbaik di rantau APAC pada tahun 2021.

 

Mereka telah memberi khidmat kepada lebih 1,000 syarikat dengan pelanggan terkenal seperti CapitaLand, Diageo, dan Singapura Finance. Sejak penubuhannya pada 2016, syarikat itu telah berkembang untuk menubuhkan pejabat di Singapura, Malaysia dan Indonesia, di samping pelbagai pasukan profesional komunikasi berpengalaman.

 

Pemerolehan Elliot & Co. melengkapkan perniagaan teras Vividthree dalam pengeluaran kandungan digital dan sejajar dengan cita-citanya untuk mengembangkan jejaknya dalam industri komunikasi.

 

Perkongsian itu juga akan membolehkan Kumpulan memanfaatkan rangkaian dan kepakarannya untuk memasuki pasaran baharu dan memanfaatkan peluang baru muncul di Asia Tenggara.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Vividthree, Jonathan Zhang, berkata, “Perkongsian kami dengan Elliot & Co. akan meluaskan portfolio perkhidmatan kami dan mengukuhkan kehadiran kami di rantau APAC.

 

"Dengan pengambilalihan ini, kami berada pada kedudukan yang baik untuk meningkatkan reputasi kami dan membina hubungan yang lebih kukuh dengan pihak berkepentingan, yang akan memacu nilai untuk pemegang saham kami dan membolehkan kami memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada pelanggan kami.

 

"Keputusan kami untuk bekerjasama dengan Elliot & Co. adalah berdasarkan komitmen mereka yang luar biasa terhadap kepuasan pelanggan, trajektori pertumbuhan yang luar biasa dan nilai yang dikongsi, yang semuanya menjadikan mereka sesuai untuk kami,” ujar beliau.


 

irsyad

 


Pengasas Elliot & Co., Jeremy Foo berkata, “Dengan menggabungkan kepakaran kami dalam penglibatan media dengan kepimpinan Vividthree yang terbukti dalam pengeluaran kandungan, kami kini dapat menawarkan pelanggan kami suite pengurusan kandungan dan perkhidmatan komunikasi yang komprehensif, menyediakan kami dengan kelebihan daya saing semasa kita melangkah ke 2023 dan seterusnya.

 

"Kami teruja untuk menyepadukan lagi perkhidmatan kami dan menawarkan pelanggan kami cara baharu untuk berkembang maju dalam era digital ini,” ujar beliau. - DagangNews.com