Southern Alliance Mining dapat lanjutan 10 tahun ke atas pajakan untuk Lombong Chaah di Johor | DagangNews Skip to main content

Southern Alliance Mining dapat lanjutan 10 tahun ke atas pajakan untuk Lombong Chaah di Johor

KUALA LUMPUR 20 Julai - Syarikat tersenarai di bursa saham Singapura, Southern Alliance Mining mengumumkan lanjutan 10 tahun untuk pajakan perlombongan Chaah Mine di negeri Johor di Malaysia.

 

Pada 12 Julai, Pengarah Pejabat Tanah dan Galian Johor telah memberikan lanjutan 10 tahun bagi pajakan perlombongan Chaah Mine, yang terletak di Lot 3533 Mukim Chaah Bahru, Daerah Batu Pahat, Johor, menurut laporan theedgesingapore.com.

 

Pajakan perlombongan yang diperbaharui berkuat kuasa serta-merta dan akan diteruskan hingga 11 Julai 2033, menggantikan pajakan perlombongan sebelumnya yang diberikan pada 2014. Tiada perubahan lain pada terma dan syarat pajakan perlombongan baharu.


 

parafrasa

 


Pajakan perlombongan yang diperbaharui akan membolehkan syarikat itu meneruskan usahanya dalam pembangunan Chaah Mine, kata pengarah urusan Pek Kok Sam dalam makluman di SGX pada 19 Julai.

 

Menurut beliau, Southern Alliance Mining berterima kasih kepada pemegang pajakan perlombongan, DYMM Sultan Ibrahim Sultan Iskandar Johor dan Kerajaan Negeri Johor, Malaysia kerana memberikan lanjutan pajakan perlombongan tersebut. - DagangNews.com