Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid dipasang tempatan berharga RM338,888 | DagangNews Skip to main content

Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid dipasang tempatan berharga RM338,888

oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 8 Mei - Mercedes-Benz Malaysia memperkenalkan varian terbaru C-Class terlaris: Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid, dipasang di kilang pengeluaran di Pekan, pada harga atas jalan tanpa insurans RM338,888 termasuk waranti bateri voltan tinggi selama 6 tahun / 100,000km (mana yang terdahulu). 

 

C 350 e Plug-in Hybrid menggabungkan kuasa elektrik dengan bahan api tradisional dengan lancar untuk meningkatkan kecekapan.

 

Ketua Pegawai Eksekutif & Presiden, Mercedes-Benz Malaysia, Amanda Zhang berkata, Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid merangkumi gabungan ketangkasan dan prestasi, diserlahkan oleh penampilan AMG yang sporty.

 

 

Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid

 

Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid

 

 

Sebagai varian hibrid pemalam dengan sehingga 117 km (WLTP) dalam julat semua elektrik, C 350 e berfungsi sebagai jambatan ke arah masa depan semua elektrik dan akan membuka jalan kepada model hibrid plug-in yang lain untuk datang.

 

"Kenderaan ini menawarkan pelanggan kami fleksibiliti untuk meliputi laluan harian untuk sebahagian besar dalam mod semua elektrik tanpa menggunakan enjin pembakaran.

 

"Disokong oleh jaminan bateri voltan tinggi selama 6 tahun/100,000 km, kami menyampaikan inovasi termaju dan jaminan berkekalan kepada pelanggan,” ujar beliau.

 

 

Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid

 

 

Hibrid plug-in dengan jarak elektrik sehingga 117 kilometer (WLTP)

Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid menyepadukan dengan sempurna prestasi, kecekapan dan kemampanan dengan spesifikasi rangkaian kuasa termajunya.

 

Enjin 1,999 cc menjanakan kenderaan inovatif ini, memberikan output berkadar 150 kW (204 hp) pada 6,100 rpm, dipasangkan dengan tork mantap 320 Nm menjangkau dari 2,000 hingga 4,000 rpm. Enjin petrol empat silinder ini memastikan pengalaman pemanduan yang dinamik.

 

Menambahkan enjin pembakaran ialah motor elektrik dengan keluaran berkadar 95 kW dan tork 440 Nm, menyumbang kepada gabungan sumber kuasa yang harmoni.

 

 

Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid

 

Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid

 

 

Penyepaduan ini menghasilkan maksimum keluaran sistem kuasa berkadar 230 kW (313 hp) dan tork puncak 550 Nm pada keluaran sistem kuasa berkadar, memastikan prestasi yang menarik. C 350 e mempunyai julat elektrik sehingga 117 km (WLTP), mengesahkan komitmennya terhadap mobiliti mampan.

 

Bateri voltan tinggi (HV) kenderaan, dengan kandungan tenaga 25.4 kWj menyediakan julat elektrik yang besar untuk pelbagai perjalanan.

 

Pecutan dari 0 hingga 100 km/j dicapai dalam hanya 6.1 saat, mempamerkan ketangkasan dan responsif C 350 e, manakala kelajuan tertinggi 245 km/j menambah serba boleh pada keupayaannya.

 

Direka dengan teliti dan direka dengan teliti, Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid berdiri sebagai bukti teknologi automotif moden, menawarkan keseimbangan harmoni antara prestasi, kecekapan dan julat pemanduan elektrik yang mengagumkan.

 

 

Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid

 

Mercedes-Benz C 350 e Plug-in Hybrid

 

 

Bateri voltan tinggi (HV) telah dibangunkan secara dalaman oleh Mercedes-Benz AG. Ia adalah sebahagian daripada keluarga bateri generasi keempat dan mewakili evolusi logik generasi sebelumnya. Ia terdiri daripada 96 sel dalam konfigurasi kantung yang dipanggil.

 

Untuk mengambil kira ketumpatan tenaga yang tinggi, bateri HV mempunyai sistem penyejukan dalaman. Oleh itu, sistem pengurusan haba boleh mengawal suhu operasi tanpa mengira kawalan iklim di bahagian dalam kenderaan.

 

Pengecas 11 kW muat standard tersedia untuk pengecasan tiga fasa di Wallbox yang disambungkan ke sesalur AC domestik. Termasuk dengan C 350 e ialah kabel pengecas mod 2.

 

Kedudukan bateri dalam kenderaan membawa kelebihan setiap hari berbanding model sebelumnya: tiada lagi langkah dalam but, dan pemuatan melalui kini boleh dilakukan. - DagangNews.com