McDonald's Malaysia rai warga emas sempena Tahun Baru Cina | DagangNews Skip to main content

McDonald's Malaysia rai warga emas sempena Tahun Baru Cina

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 17 Jan - McDonald's Malaysia memberi kembali kepada komuniti dengan menyambut Tahun Baru Cina untuk berkongsi kegembiraan dan "Erti Kemakmuran Sebenar" dengan warga emas dari lebih 120 rumah kebajikan di seluruh negara.

 

Restoran perkhidmatan pantas itu akan meneruskan inisiatif komunitinya dengan mengunjungi rumah warga emas di Malaysia dari 15 Januari hingga 15 Februari 2023, untuk menyebarkan kegembiraan dan keceriaan kepada mereka.

 

Terdahulu, McDonald's meraikan lebih 50 warga emas dari Rumah Orang Tua Jubli Perak, serta beberapa anggota pihak berkuasa tempatan yang bekerja keras seperti anggota polis, bomba dan rukun tetangga.

 

Jamuan besar hari ini dimulakan di McDonald's Birch House di Pulau Pinang, yang mana merupakan usaha McDonald's untuk membawa keceriaan berskala besar ke bahagian utara Malaysia. 

 

Sebelum ini, McDonald's mengadakan jamuan ‘Makan Besar’ di McDonald’s Mutiara Damansara untuk warga emas dari My Father’s House, Petaling Jaya pada 11 Januari 2023.

 

Pengarah Urusan dan Rakan Kongsi Operasi Tempatan McDonald’s Malaysia, Datuk Azmir Jaafar berkata, memasuki tahun baharu, mereka akan terus menyokong dan mengambil berat terhadap masyarakat, terutamanya warga emas.

 

“Ini adalah tahun ke-7 berturut-turut McDonald’s menganjurkan lawatan untuk membawa keceriaan kepada warga emas dan setiap tahun, dan kami bertuah dapat mengunjungi lebih 120 rumah warga emas dan meluangkan masa berkualiti bersama mereka semasa perayaan ini. 

 

 

mcd

 

 

mcd

 

 

"Kami mahu menyebarkan kegembiraan dan kegembiraan kerana detik-detik ini benar-benar tidak ternilai kepada kami dan masyarakat amnya,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

 

mcd

 

 

Katanya, program capaian Tahun Baru Cina McDonald's menggariskan komitmen syarikat sebagai jiran yang prihatin untuk menyumbang makanan dan memupuk masyarakat di mana ia beroperasi. - DagangNews.com