Honda WR-V kini dibuka untuk tempahan, harga dijangka bermula RM82,000 | DagangNews Skip to main content

Honda WR-V kini dibuka untuk tempahan, harga dijangka bermula RM82,000

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 12 Jun – Honda Malaysia mengumumkan bahawa SUV Kecil Honda yang dinanti-nantikan, Winsome Runabout Vehicle (WR-V) kini dibuka untuk tempahan di semua 101 pengedar di seluruh negara.


 

wrv

 


SUV Kecil serba baharu ini dijadual dilancarkan pada suku ketiga tahun ini, dengan Honda yakin model ini bakal menjadi penentu arah aliran seterusnya yang akan memenangi hati peminat SUV di Malaysia.

 

TERBAHARU 12 JULAI 2023: Honda Malaysia terima 2,500 tempahan WR-V 2023 sebelum pelancaran

 

Penampilan sporty WR-V serba baharu diperkuatkan oleh reka bentuknya yang padat dan berkadar baik. Model ini berukuran 4,060mm panjang, 1,780mm lebar dan 1,608mm tinggi. Dengan pelepasan tanah yang tinggi 207mm, yang mengatasi kereta dari kelas di atas, WR-V menawarkan praktikaliti dan mudah dikendalikan untuk perjalanan di bandar.


 

wrv

 

wrv

 


Model ini akan tersedia dengan varian RS yang menampilkan lambang RS yang direka bentuk baharu, jeriji hadapan yang unik dan Roda Aloi Dwi-Tona 17". Penampilannya yang anggun dan sporty dipertingkatkan dengan pemegang pintu belakang gaya coupé, memberikannya gaya yang `edgy'.

 

WR-V serba baharu turut menampilkan Cermin Pintu Boleh Tarik Kuasa, Lampu Utama LED Auto dan Lampu Siang LED (DRL) serta Lampu Kabus Depan LED dan Isyarat Giliran Berjujukan LED.

 

Dilengkapi dengan enjin berkuasa, WR-V serba baharu menetapkan penanda aras baharu dengan enjin 1.5L DOHC i-VTEC yang menjana kuasa maksimum 121PS dan tork maksimum 145Nm.

 

Disepadukan dengan Transmisi Pembolehubah Berterusan (CVT) dengan teknologi peralihan reka bentuk G, SUV Kecil serba baharu itu merealisasikan keseimbangan sempurna antara penjimatan bahan api yang cemerlang dan prestasi pemanduan.


 

wrv

 


Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Hironobu Yoshimura berkata, WR-V serba baharu ialah teman yang ideal untuk golongan dewasa muda dan keluarga yang mencari SUV Kecil yang memancarkan personaliti yang bertenaga dan berani untuk melengkapkan gaya hidup aktif mereka.

 

Honda Malaysia komited untuk menyediakan pelanggan dengan ketenangan fikiran tambahan apabila memandu SUV Kecil ini.


 

wrv

 

wrv

 


Oleh itu, WR-V serba baharu juga dilengkapi dengan pelbagai ciri keselamatan, termasuk Honda SENSING, teknologi keselamatan yang komprehensif dan termaju yang terdiri daripada lapan fungsi keselamatan:

1. Pemberitahuan Berlepas Kereta Utama (LCDN)
2. Adaptive Cruise Control (ACC)
3. Sistem Brek Tebatan Perlanggaran (CMBS)
4. Amaran Perlanggaran Hadapan (FCW)
5. Sistem Bantuan Simpan Lorong (LKAS)
6. Tebatan Berlepas Jalan (RDM)
7. Amaran Berlepas Lorong (LDW)
8. Pancaran Tinggi Auto (AHB)

 

Mengukuhkan lagi rasa selamat untuk pelanggan ialah Honda LaneWatch, yang meningkatkan keyakinan dan keselesaan semasa menavigasi jalan dengan berbilang lorong, dan Honda CONNECT, teknologi inovatif yang membolehkan pelanggan mengakses pelbagai fungsi melalui telefon pintar mereka.


 

wrv

 

wrv

 


Menjelang pelancaran SUV Kecil, Honda Malaysia akan mengatur pratonton eksklusif di pengedar Honda terpilih untuk pelanggan menjadi antara yang pertama di Malaysia untuk mendekati WR-V serba baharu di seluruh negara.


 

honda

 

 

Pelanggan yang ingin membuat tempahan untuk WR-V serba baharu boleh sama ada melayari prebook.honda.com.my, memuat turun aplikasi HondaTouch pada telefon pintar mereka atau melawat mana-mana daripada 101 pengedar sah Honda di seluruh negara. - DagangNews.com