Gadang terima kontrak daripada TM Technology bernilai RM280 juta | DagangNews Skip to main content

Gadang terima kontrak daripada TM Technology bernilai RM280 juta

Oleh M. HERMAN HAMID

KUALA LUMPUR 26 April - Gadang Holdings Berhad menerima kontrak daripada TM Technology Services Sdn. Bhd. (TM) untuk membina Pusat Data Lembah Klang (KVDC) di Cyberjaya bernilai RM280 juta.

 

Menurut Gadang, anak syarikatnya, Gadang Engineering (M) Sdn Bhd (GESB) pada hari ini menerima Surat Anugerah daripada TM bertarikh 24 April 2024 bagi menjalankan kerja reka bentuk dan membangunkan KVDC yang terletak di Blok 2, Cyberjaya.

 

"Kontrak tersebut adalah untuk tempoh dua tahun bermula dari 24 April 2024 hingga 23 April 2026," katanya dalam pemakluman kepada Bursa Malaysia hari ini. 

 

ARTIKEL BERKAITAN: Gadang kembali catat untung bersih RM6.47 juta pada 3QFY24 didorong sumbangan lebih tinggi bahagian hartanah

 

Jelas Gadang, kontrak ini dijangka tidak mempunyai kesan material serta-merta ke atas pendapatan sesaham, aset bersih sesaham, dan penggearan Gadang untuk tahun kewangan berakhir 2024. 

 

"Walau bagaimanapun, kontrak itu dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatan Gadang dan anak-anak syarikatnya untuk tahun kewangan berakhir 31 Mei 2025 dan seterusnya, sepanjang tempoh kontrak," jelasnya.

 

Tambah pemakluman itu, faktor risiko yang mempengaruhi Kontrak terdiri daripada risiko pembinaan biasa.

 

Ini melibatkan turun naik harga bahan, risiko operasi dan pelaksanaan yang mana Kumpulan akan mengambil langkah sewajarnya untuk menangani dan mengurangkan risiko tersebut. - DagangNews.com