Binance sedia bekerjasama rapat dengan bursa mata wang kripto Malaysia | DagangNews Skip to main content

Binance sedia bekerjasama rapat dengan bursa mata wang kripto Malaysia

Pengasas dan ketua pegawai eksekutif (CEO) Binance Changpeng Zhao

KUALA LUMPUR 7 Jun - Binance, bursa mata wang kripto terbesar di dunia dari segi volum dagangan harian, berkata ia bersedia bekerjasama rapat dengan bursa mata wang kripto Malaysia seperti MX Global Sdn Bhd untuk meningkatkan kesedaran dalam kalangan pengguna awam.

 

Ini adalah satu cara untuk mengembangkan industri secara keseluruhan dan mempercepatkan penggunaan mata wang kripto di Malaysia, menurut MX Global.

 

Hasrat itu dinyatakan oleh pengasas dan ketua pegawai eksekutif (CEO) Binance, Changpeng Zhao semasa berucap di "Trend Pasaran Crypto dan Peluang Masa Depan" MX Global pada 2 Jun, menurut The New Straits Times.

 

Acara itu diadakan di Putrajaya Marriott Hotel dan dihadiri oleh kira-kira 250 tetamu, dengan pelbagai pemain industri, pelabur runcit dan institusi serta peminat kripto yang sama dalam kalangan mereka.

 

Majlis itu turut dihadiri oleh Suruhanjaya Sekuriti (SC), Bursa Malaysia dan wakil korporat Malaysia.

 

Ketua Pegawai Eksekutif MX Gklobal, Datuk Fadzli Shah percaya bahawa peraturan akan memainkan peranan utama dalam ruang crypto pada masa hadapan.

 

"Apa yang kami percaya di MX Global ialah masa depan adalah kripto. Masa depan akan dikawal selia.

 

"Bekerjasama rapat dengan Suruhanjaya Sekuriti, kami mahu memastikan produk yang kami perkenalkan ke pasaran Malaysia adalah layak dan selamat untuk pelabur mengambil bahagian dalam gelombang inovasi global ini," katanya pada majlis itu.

 

 

Datuk Fadzli Shah
Datuk Fadzli Shah berucap pada acara Trend Pasaran Crypto dan Peluang Masa Depan MX Global pada 2 Jun 2022.

 

 

Pada bulan Mac, MX Global pertama kali mengumumkan pelaburan ekuiti ke dalam syarikat daripada Binance.

 

Fadzli berkata perkongsian dengan Binance membolehkan MX Global mempercepatkan pertumbuhan dan penembusan pasaran bukan sahaja melalui pelaburan ekuiti tetapi juga melalui pemindahan teknologi dan bakat.

 

"Memandangkan Binance memiliki platform yang paling mantap dan digunakan secara meluas di dunia, MX Global boleh menggunakan analisis aktiviti dagangan Binance sebagai usaha untuk memastikan pasaran selamat di platformnya," tambahnya.

 

Beliau berkata MX Global juga sedang meneliti unsur-unsur yang boleh dicontohi dalam persekitaran Malaysia.

 

 

Datuk Fadzli Shah
Datuk Fadzli Shah menyampaikan cenderahati kepada Changpeng Zhao pada acara Trend Pasaran Crypto dan Peluang Masa Depan MX Global pada 2 Jun 2022.

 

 

Sementara itu, Zhou berkata syarikat itu mahu menjadi pemain global dengan menjadi pemain pertukaran mata wang kripto tempatan dan berlesen secara global serta bekerjasama dengan pelbagai industri dan pengawal selia untuk membantu membentuk peraturan yang baik yang menggalakkan inovasi, dan pada masa yang sama melindungi pelabur.

 

"Industri ini cukup besar sehingga bagi pengguna biasa apabila kami ingin mencapai penerimaan besar-besaran, kami memerlukan peraturan.

 

"Kami memerlukan beberapa garis panduan untuk beroperasi, dan kami sangat ingin bekerjasama dengan rakan kongsi dan pengawal selia kami untuk membentuknya bersama-sama.

 

"Melindungi pengguna memerlukan banyak wang dalam jangka pendek, tetapi dalam jangka panjang ia akan menjadi kemenangan besar," katanya. - DagangNews.com