Agmo lantik Proneer Global sebagai pengedar JomeInvoice, sasar perniagaan berpendapatan lebih RM100 juta setahun | DagangNews Skip to main content

Agmo lantik Proneer Global sebagai pengedar JomeInvoice, sasar perniagaan berpendapatan lebih RM100 juta setahun

Dari kiri mewakili Proner Global, Pierre Toh dan Isabel Toh; Tan Aik Keong mewakili Agmo dan Justin Wong serta Roy Ng dari Jom Elnvoice Sendirian Berhad
Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 17 April - Agmo Holdings Bhd, melalui unitnya JomeInvoice Sdn Bhd, telah melantik Proneer Global Sdn Bhd sebagai pengedar untuk penyelesaian JomeInvoicenya, menyasarkan perniagaan Malaysia dengan pendapatan tahunan melebihi RM100 juta.

 

JomeInvoice, yang dibangunkan oleh Jom eInvoice Sdn Bhd, bertindak sebagai penyambung kepada Sistem MyInvois Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), mengurangkan cabaran penggunaan e-Invois untuk perniagaan.

 

Agmo berkata perkongsian itu menandakan pengembangan strategiknya ke dalam segmen pasaran Tahap 1.

 

Dengan kira-kira 4,000 syarikat Tahap 1 di Malaysia, kedua-dua Agmo dan Proneer Global mempunyai peluang unik untuk memberi perkhidmatan kepada perusahaan berpendapatan tinggi dengan memanfaatkan rangkaian dan kepakaran mereka yang luas.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Agmo Tan Aik Keong berkata pengalaman luas Proneer Global dan perhubungan yang mantap dalam segmen pasaran Tahap 1 meletakkannya sebagai rakan kongsi yang ideal untuk mempromosikan Jomeinvoice dan memacu pertumbuhan dalam segmen utama ini.

 

Dengan keluaran baru-baru ini MyInvois Sandbox oleh LHDN untuk ujian integrasi sistem, masa adalah ideal untuk melibatkan bakal pelanggan dengan penawaran produk yang lebih teliti.

 

"Jomeinvoice dipilih untuk pasaran Tahap 1 kerana teknologi canggihnya yang membolehkan penyepaduan tanpa geseran dan lancar kepada sistem dan proses sedia ada," kata ketua pegawai eksekutif Proneer Global Isabel Lee. - DagangNews.com