Revenue Group dilantik sebagai rakan kongsi pembayaran IPP Taobao Malaysia | DagangNews Skip to main content

Revenue Group dilantik sebagai rakan kongsi pembayaran IPP Taobao Malaysia

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 31 Okt - Revenue Group Bhd dilantik sebagai rakan kongsi pemprosesan pembayaran bahagian hadapan dan belakang untuk pelan pembayaran ansuran (IPP) yang baru dilancarkan secara rasmi oleh Taobao Malaysia untuk aplikasinya.

 

IPP ialah pelan pembayaran ansuran kad kredit tanpa faedah untuk kad kredit yang ditawarkan oleh bank yang mengambil bahagian untuk menukar pembelian pelanggan kepada amaun bayaran yang lebih kecil dalam tempoh tetap.

 

"Pilihan ini menambah baik aliran tunai pengguna, terutamanya untuk barangan berharga mahal kerana pembelian kini dipecahkan kepada jumlah yang boleh diurus dalam tempoh yang ditetapkan," kata syarikat itu dalam satu kenyataan hari ini.

 

Pada masa ini, Revenue telah memperoleh tiga bank utama di Malaysia sebagai beberapa bank pertama yang mengambil bahagian rakan kongsi IPP untuk Taobao, diketuai oleh CIMB Bank Bhd dan CIMB Islamic Bank Bhd.

 

Pada masa yang sama, syarikat sedang berbincang dengan bank lain mengenai cara mengembangkan kemudahan IPP untuk Taobao.

 

 

Datuk Eddie Ng Chee Siong
             Datuk Eddie Ng Chee Siong

 


Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Revenue, Datuk Eddie Ng Chee Siong berkata, pelantikan itu adalah bukti keupayaan teknikal syarikat, keselamatan pembayaran dan rekod prestasi.

 

"Pencapaian terbaharu ini adalah satu lagi contoh bagaimana kami terus membawa inovasi dan penambahbaikan kepada perniagaan pelanggan kami melalui perkongsian strategik dan pakatan.

 

"Kami teruja dengan perkongsian kami dengan CIMB sambil kami terus meneroka bidang kerjasama dengan mereka.

 

"Kami percaya ini akan memberi manfaat kepada kedua-dua pihak sambil kami meneroka peluang perniagaan lain seperti Card Not Present (CNP) dan banyak penyelesaian gerbang pembayaran lain," katanya.

 

Ng menambah bahawa syarikat percaya pengenalan IPP akan meningkatkan jumlah jualan dengan ketara kerana pengguna kini boleh membeli barangan tiket yang lebih besar dengan pembayaran yang boleh diurus.

 

"Ini berita baik untuk kami kerana kumpulan akan mendapat manfaat daripada jumlah jualan yang lebih tinggi memandangkan peranan kami sebagai fasilitator," tambahnya.

 

Daniel Cheong
                         Daniel Cheong


 

Ketua perbankan pengguna CIMB Malaysia, Daniel Cheong berkata, perkhidmatan itu menyediakan pengguna dengan pilihan pembayaran alternatif dan fleksibel di Taobao, salah satu platform e-dagang terbesar di dunia, sejajar dengan gaya hidup yang mengutamakan mudah alih hari ini.

 

"Apabila kami meletakkan pelanggan di tengah-tengah segala yang kami lakukan, kami berharap untuk meneroka peluang lebih lanjut untuk kerjasama dengan Revenue dalam menyediakan penyelesaian digital yang bernilai tambah dan lancar yang akan membolehkan pengguna berurus niaga dengan lebih selesa dan ketenangan fikiran," kata Cheong. - DagangNews.com