Samsung jenama TV nombor 1 dunia kali ke-16 berturut-turut | DagangNews Skip to main content

Samsung jenama TV nombor 1 dunia kali ke-16 berturut-turut

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 7 April - Samsung Electronics mengungguli pasaran TV global untuk tahun ke-16 berturut-turut, menurut firma penyelidikan pemasaran, Omdia dengan 19.8% pegangan pasaran.

 

Pertumbuhan Samsung merentas Perniagaan Paparan Visual mencerminkan komitmen kepada pengalaman menonton di rumah yang paling premium, ditambah pula dengan portfolio Neo QLED yang berkembang pesat.

 

Mengimbas kembali sepanjang 16 tahun lalu, agenda pertumbuhan diterajui oleh inovasi Samsung telah menggabungkan teknologi baharu yang inovatif, sambil merangkumi pelbagai kategori, menjangkau pelbagai pengguna dan kes penggunaan.

 

Pada 2022, Samsung menjangkakan untuk mengekalkan kedudukan pasarannya yang menerajui industri dengan pengenalan dan pengembangan produk teras dan dengan menggabungkan teknologi dan ciri proprietari merentas semua barisan TV.

 

Ini termasuk barisan Neo QLED baharu Samsung bersama-sama LED MICRO Samsung, TV gaya hidup, termasuk skrin mudah alih gaya bebas dan penjajaran operasi seluruh syarikat melalui program kemampanan jangka panjang. 

 

Dalam beberapa tahun akan datang, Samsung juga akan terus melabur dalam R&D dan pembangunan produk dalam bidang perniagaan strategik untuk mengukuhkan teras dan tawaran teknologi baru muncul.

 

 

samsung

 

 

Sebarang maklumat lanjut mengenai produk TV Samsung, sila layari www.samsung.com/. - DagangNews.com