Powerwell raih kontrak kedua dari Tialoc bernilai RM94 juta | DagangNews Skip to main content

Powerwell raih kontrak kedua dari Tialoc bernilai RM94 juta

Dengan kontrak ini, buku pesanan produk bagi Powerwell kini berjumlah RM201 juta.
Oleh JOHARDY IBRAHIM

SHAH ALAM 14 Jun – Powerwell Holdings Berhad, peneraju voltan rendah (LV) dan pengeluar peralatan pengagihan kuasa elektrik voltan sederhana serta pembekal penyelesaian, melalui anak syarikat milik penuhnya, Powerwell International Sdn. Bhd. memperoleh kontrak bernilai RM94 juta daripada Tialoc Malaysia Sdn. Bhd. 

 

Kontrak tersebut melibatkan pembekalan, pemasangan, ujian dan pentauliahan panel LV untuk projek pembinaan bangunan baharu sebuah perbadanan multi-nasional terkemuka di Taman Teknologi Tinggi Kulim di Kedah. Ini adalah kontrak kedua Powerwell dari Tialoc Malaysia pada 2022.

 

Kontrak ini akan bermula pada Jun 2022 dan disasarkan siap menjelang Mac 2023. Dengan kontrak ini, buku pesanan produk bagi Powerwell kini berjumlah RM201 juta.

 

Pengarah jualan dan pemasaran wilayah Powerwell, Ir Aaron Leong berkata, pihaknya mengucapkan terima kasih Tialoc Malaysia untuk kontrak kedua ini.

 

"Menurut Pusat Tenaga ASEAN, tenaga elektrik permintaan di Asia Tenggara akan meningkat tiga kali ganda dari 2022 hingga 2050, di mana kami melihat peluang untuk
mengembangkan perniagaan kami daripada permintaan penyelesaian kami untuk kedua-dua konvensional dan boleh diperbaharui penjanaan tenaga di rantau ini," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

 

Sejak permulaan projek luar negara pertamanya pada tahun 2000, Powerwell terus berkembang di pasaran antarabangsa, terutama di rantau Asia Tenggara.

 

"Pada masa ini, produk kami dieksport ke pelbagai negara termasuk Indonesia, Pakistan dan Bangladesh. Melangkah ke hadapan, kami akan terus mengambil bahagian secara aktif dalam tender sambil memanfaatkan kekuatan kami rekod prestasi sepanjang 30 tahun yang lalu untuk mengukuhkan kehadiran serantau kami,” ujarnya.

 

Powerwell Holdings Berhad ialah sebuah syarikat pemegangan pelaburan. Melalui kumpulannya anak syarikat, kumpulan terutamanya terlibat dalam menyediakan penyelesaian pengagihan kuasa untuk rendah peralatan voltan (LV) dan voltan sederhana (MV). Papan suis LV dan MV gear suis disesuaikan dengan keperluan khusus sesebuah bangunan atau infrastruktur. - DagangNews.com