Petotum, Etiqa jalin kerjasama revolusi ekosistem haiwan peliharaan di Malaysia | DagangNews Skip to main content

Petotum, Etiqa jalin kerjasama revolusi ekosistem haiwan peliharaan di Malaysia

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 20 Jun - Petotum, sebuah syarikat rumusan teknologi haiwan peliharaan bekerjasama dengan Etiqa General Insurance Bhd untuk merevolusikan ekosistem haiwan peliharaan.

 

Etiqa General Insurance dan Petotum akan menghimpunkan kepakaran mereka dalam insurans dan teknologi, masing-masing untuk menangani keperluan haiwan peliharaan yang semakin berkembang dalam era digital hari ini. 

 

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Petotum, Afifah Basir berkata, mereka akan memperkenalkan ciri-ciri canggih kepada ekosistem semasa yang akan mewujudkan lebih banyak peluang dan faedah untuk pelbagai pihak dalam industri haiwan peliharaan. 

 

Katanya, pemilik haiwan peliharaan boleh melihat platform dalam talian mesra pengguna yang memudahkan pengurusan dasar dan lain-lain yang berkaitan dengan haiwan peliharaan mereka.

 

"Kerjasama ini sangat sejajar dengan misi kami untuk meningkatkan kehidupan haiwan peliharaan melalui teknologi inovatif. 

 

"Dengan menyepadukan ekosistem kami dengan Etiqa General Insurance, kami boleh menyediakan pemilik haiwan peliharaan dengan ekosistem inklusif merangkumi insurans, penjagaan kesihatan dan pelbagai perkhidmatan berkaitan haiwan kesayangan," katanya dalam kenyataan hari ini.

 

CEO Etiqa General Insurance, Fukhairudin Mohd Yusof pula berkata, pihaknya sangat teruja bekerjasama dengan Petotum untuk menyumbang kepada keperluan yang semakin meningkat untuk insurans haiwan peliharaan di negara ini. 

 

 

petotumxetiqa
(Dari kiri) Pengasas Bersama dan Ketua Pegawai Teknologi Petotum, Shifa Azahar, Afifah Basir, Fukhairudin Mohd Yusof dan Ketua eChannel Etiqa General Insurance, Robin Choong.

 

 

"Dengan memanfaatkan gabungan kepakaran kami, Etiqa General Insurance bertujuan untuk menawarkan produk insurans komprehensif yang melindungi perkara yang paling penting kepada pemilik haiwan peliharaan dengan pengalaman pelanggan yang lancar. 

 

"Melalui lanjutan teknologi dan cerapan dipacu data, kami akan membangunkan rumusan insurans yang menangani keperluan unik industri haiwan peliharaan," katanya.

 

Katanya, kerjasama antara Petotum dan Etiqa General Insurance ini menandakan satu peristiwa penting dalam sektor insurans haiwan peliharaan Malaysia. 

 

"Melalui usaha gabungan ini, syarikat berusaha untuk menawarkan pendekatan holistik untuk mengeluarkan produk insurans yang disediakan khusus untuk industri haiwan peliharaan yang menggalakkan pemilikan haiwan peliharaan yang bertanggungjawab," katanya. - DagangNews.com