Mah Sing sempurnakan proses undian 253 unit Rumah Mampu Milik Johor di Meridin East | DagangNews Skip to main content

Mah Sing sempurnakan proses undian 253 unit Rumah Mampu Milik Johor di Meridin East

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 1 April - Mah Sing Group Berhad berjaya mengagihkan sejumlah 253 unit Rumah Mampu Milik Johor (RMMJ) Fasa 2 di Meridin East, Johor, yang dijalankan melalui pengundian oleh pembeli.

 

Projek Meridin Timur, Fasa 2 Seksyen 1A dan 1B RMMJ merangkumi 316 unit, dengan 253 unit diperuntukkan kepada orang awam dan baki 63 unit dikhaskan untuk kategori khas seperti B40, penjawat awam, anggota tentera dan Orang Kurang Upaya (OKU). 

 

Kesan daripada sambutan dan permintaan yang menggalakkan untuk rumah mampu milik di rantau ini, RMMJ 2 Seksyen 1C dan 1D yang terdiri daripada 392 unit dijangka dilancarkan pada 3QFY24.

 

Peluasan itu mencerminkan dedikasi Mah Sing untuk menangani keperluan perumahan rakyat Johor dan menyumbang kepada inisiatif pembangunan negeri.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Subsidiari Hartanah Mah Sing, Benjamin Ong berkata, pihaknya berbesar hati dengan penerimaan luar biasa terhadap tawaran RMMJ.

 

Beliau berkata, sebagai antara pemaju hartanah terkemuka negara, pihaknya berbangga untuk menyokong visi kerajaan negeri dalam menyediakan rumah mampu milik kepada masyarakat dan menyasarkan pelancaran fasa RMMJ 2 tidak lama lagi.

 

"Sebagai tambahan kepada RMMJ, kami berjaya memperkenalkan Siri M pertama kami di Johor dengan M Minori di Taman Austin Perdana. Ia terletak di kawasan kejiranan yang strategik selain ditawarkan pada harga yang berpatutan.

 

"Berikutan kejayaan M Minori, projek Siri M kami yang seterusnya ialah M Tiara di Skudai, seterusnya mengembangkan komitmen kami untuk menyampaikan rumusan perumahan berkualiti di seluruh negeri," katanya.

 

RMMJ Meridin East Fasa 2 seksyen 1A dan 1B direka dengan keutamaan kepada penyediaan ruang yang berfungsi selain memberikan fleksibiliti kepada reka bentuk rumah.

 

Unit-unit itu menawarkan ruang tamu antara 1,001 kaki persegi hingga 1,012 kaki persegi dan termasuk tempat letak kereta khusus di hadapan setiap unit, dengan harga mampu milik bermula RM150,000.

 

Dilancarkan pada 2016, Meridin East merupakan perbandaran bersepadu terbesar Mah Sing, merangkumi pembangunan perumahan, komersial dan industri ringan di seluruh tanah seluas 531.3 hektar. - DagangNews.com