Mah Sing rai pencapaian jualan laris kesemua 1,672 unit apartmen M Luna di Kepong | DagangNews Skip to main content

Mah Sing rai pencapaian jualan laris kesemua 1,672 unit apartmen M Luna di Kepong

Pengurus Institut Penyelidikan Pembinaan Malaysia (Cream) Syed Hazni Abd Gani (kiri), (keenam dan ketujuh dari kiri), Datuk Seri Leong Yuet Mei, Datuk Ho Hon Sang serta timbalan ketua Seksyen Tapak Bina Prasad Syor Maoiman (kanan) bersama wakil Mah Sing dan Cream yang lain pada majlis topping M Luna pada 19 Disember 2023.
Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 2 Jan - Mah Sing Group Bhd meraikan kejayaan menjual kesemua 1,672 unit apartmen M Luna, iaitu dua menara 57 tingkat seluas 2.21 hektar di Kepong dengan nilai pembangunan kasar (GDV) kira-kira RM705 juta.

 

Projek tersebut yang dijadualkan siap pada 4Q2024, menampilkan susun atur dua hingga empat bilik tidur dan mempunyai tiga saiz binaan 700, 850 dan 1,000 kaki persegi yang berharga bermula RM385,000 seunit.

 

Mah Sing dalam kenyataannya hari ini berkata, M Luna bukan sahaja pembangunan kediaman tertinggi di Kepong, Kuala Lumpur tetapi juga pembangunan tertinggi pemaju setakat ini.

 

Pengasas dan Pengarah Urusannya, Tan Sri Leong Hoy Kum berkata, “Kami berbangga meraikan kejayaan penting M Luna. Pengambilan 100% M Luna adalah bukti komitmen kami untuk memenuhi jangkaan pasaran secara konsisten dari segi kualiti dan harga produk.

 

“M Luna memperoleh sambutan yang menggalakkan, memberikan bukti tambahan bahawa projek kami dirancang dengan teliti dengan memberi tumpuan kepada lokasi utama di kawasan kejiranan yang mantap.

 

"Siri M mampu milik kami telah menerima kadar pengambilan yang baik kerana titik harga yang menarik, susun atur praktikal, kemudahan dan lokasi yang baik,” kata beliau.

 

 

parafrasa
M Luna
Apartmen M Luna dijual pada harga bermula RM385,00 seunit.

 


M Luna mencapai skor 94.02% dalam skor Penilaian Keselamatan dan Kesihatan dalam Pembinaan (SHASSIC) oleh Pusat Penilaian Pembinaan (CASC). Ini adalah markah SHASSIC tertinggi antara perkembangan Siri M Mah Sing. Pembinaan M Luna juga telah mencapai tiga juta jam kerja tanpa kehilangan masa kecederaan

 

Ketua Pegawai Eksekutif Mah Sing Datuk Ho Hon Sang berkata, “Kami amat berbangga dengan pencapaian ini. Ia menunjukkan dedikasi kami untuk mengekalkan standard keselamatan tertinggi sepanjang projek kami.

 

"Ini tidak mungkin berlaku tanpa usaha kolektif dan komitmen yang ditunjukkan oleh pasukan kami serta kepercayaan dan sokongan rakan kongsi dan pemegang kepentingan kami yang dihormati. Kami akan terus berusaha untuk mencipta perkembangan yang luar biasa,” katanya.

 

Susulan kejayaan M Luna, Mah Sing melancarkan M Nova juga di Kepong Ogos lalu. Dengan GDV kira-kira RM790 juta, M Nova terdiri daripada tiga blok kediaman servis yang akan tersebar di sebidang 3.27 hektar.

 

Menara A dan B akan mempunyai 26 tingkat setiap satu dan akan datang dengan tiga susun atur; 700 kaki persegi (dua bilik tidur), 850 kaki persegi (tiga bilik tidur) dan 1,000 kaki persegi (empat bilik tidur). Unit-unit ini berharga daripada RM328,000. Sehingga kini, Menara A telah 90% digunakan dan Menara B dibuka untuk jualan.

 

M Nova juga dilengkapi dengan 11 unit lot runcit dan satu unit runcit pandu lalu yang akan dijual. Harga jualan akan diumumkan kelak.

 

Projek tersebut terletak bersebelahan dengan Taman Metropolitan Kepong dan berdekatan dengan Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM).

 

“Disebabkan permintaan limpahan daripada M Luna, kami melancarkan M Nova Ogos lalu. Ini adalah pembangunan ketiga kami di Kepong selepas Lakeville Residence dan M Luna.

 

Pada 2024, kami yakin dapat melancarkan lebih banyak projek dan akan terus mencari tanah yang sesuai yang boleh meniru kejayaan pembangunan kediaman Siri M kami,” kata Leong. - DagangNews.com