HDC, Commerce Access berganding tingkatkan pengalaman pelanggan industri halal | DagangNews Skip to main content

HDC, Commerce Access berganding tingkatkan pengalaman pelanggan industri halal

Oleh DIYANA ISAMUDIN

KUALA LUMPUR 15 Dis - Halal Development Corporation Berhad (HDC) dan Commerce Access Sdn Bhd (Commerce Access) telah menjalin kerjasama bagi meningkatkan standard perkhidmatan pelanggan dalam halal industri. 

 

Dilancarkan di program Jelajah Halal Malaysia 2023 @ Perak, kerjasama strategik ini menandakan gabungan perkhidmatan penyumberan luar proses perniagaan (BPO) dengan sektor halal, membawa kepada era baharu inovasi dan pertumbuhan, serta meningkatkan pengalaman pelanggan HDC ke tahap lebih tinggi.

 

Ketua Pegawai Eksekutif HDC, Hairol Ariffein Sahari berkata perkongsian ini penting dalam memacu kecemerlangan seluruh industri dan memupuk inovasi kerana ia memberikan peluang strategik untuk Commerce Access memperluas jejaknya dalam pasaran halal yang sedang berkembang.

 

“Dengan memanfaatkan rangkaian luas  dan pandangan mendalam HDC, Commerce Access akan dapat menyesuaikan tawarannya agar sesuai dengan kepelbagaian keperluan dalam rangkaian, sejajar dengan identiti teras Commerce Access sebagai 'BPO untuk Semua'.

 

"Kedudukan ini bertujuan untuk mewujudkan Commerce Access sebagai penggiat penting industri halal, mengukuhkan reputasinya melalui penjajaran dengan peranan utama HDC," ujar beliau.

 

Sementara itu, Naib Presiden Commerce Access, Afidah Kamaruddin berkata perkongsian ini memperkasa HDC untuk memberi tumpuan kepada kecemerlangan dalam peranan mereka untuk memudahkan penyertaan penggiat industri ke dalam ekonomi halal yang berkembang pesat.

 

"Dengan menggabungkan perkhidmatan pelanggan Commerce Access dengan komitmen HDC terhadap ekosistem halal, matlamat kami adalah untuk menyampaikan sokongan yang komprehensif dan berdedikasi dalam mengurus komuniti HDC," tambahnya.

 

Menurut HDC, kerjasama ini juga mempertingkatkan keupayaannya menerusi akses kepada teknologi termaju Commerce Access dan infrastruktur bertaraf dunia, menjanjikan operasi yang diperkemas dan sokongan tiada tandingan untuk perusahaan halal, sekali gus memacu kemajuan seluruh industri.

 

Kerjasama ini merangkumi visi bersama untuk meningkatkan standard perkhidmatan pelanggan dan memupuk pertumbuhan mampan dalam sektor halal. 

 

Penyepaduan kepakaran Commerce Access dan HDC menandakan usaha berdedikasi ke arah kecekapan operasi, kecemerlangan perkhidmatan dan penciptaan persekitaran yang kondusif untuk pengalaman tiada tandingan bagi pihak berkepentingan. - DagangNews.com