Bintai Kinden raih kontrak RM8.5 juta dari TNB di Pahang | DagangNews Skip to main content

Bintai Kinden raih kontrak RM8.5 juta dari TNB di Pahang

Kontrak itu dijangka siap dalam tempoh 18 bulan dari permulaan tarikh.

KUALA LUMPUR 16 Mac – Bintai Kinden Corporation Berhad memperoleh kontrak bernilai RM8.5 juta daripada Tenaga Nasional Berhad (TNB) di Pahang.

 

Anak syarikat milik penuhnya Kejuruteraan Bintai Kindenko Sdn Bhd (KBK) pada 15 Mac 2022 telah menerima Surat Anugerah daripada TNB untuk membekal, mendirikan, ujian dan pentauliahan pengubah, pengubah pembumian dan Gas Bas tunggal Alat Suis Bertebat di PMU 132/11kV Jengka, Pahang.

 

Pengarah Eksekutif Bintai Kinden, Azri Azerai berkata, kontrak itu dijangka menyumbang secara positif kepada hasil dan pendapatan syarikat untuk kewangan tahun berakhir 31 Mac 2022 (FYE2022) dan FYE2023 serta pendapatan masa hadapan dan aset bersih sesaham Kumpulan sepanjang tempoh kontrak.

 

“Termasuk kontrak ini, Bintai Kinden telah berjaya meningkatkan prestasi terkumpulnya buku pesanan kepada kira-kira RM113.53 juta, yang akan memberikan pendapatan yang sihat untuk dua tahun akan datang,” tambahnya.

 

Tiada risiko besar boleh dijangka pada kontrak kecuali risiko perniagaan biasa. Kontrak itu dijangka siap dalam tempoh 18 bulan dari permulaan tarikh.


 

Azri Azerai
                                                        Azri Azerai

 


Bintai Kinden Corporation Berhad mengkhusus dalam kejuruteraan mekanikal dan elektrikal perkhidmatan yang termasuk pemasangan elektrik, mekanikal dan bekalan kuasa, instrumentasi dan automasi bangunan, dan penyelenggaraan elektrik dan sistem mekanikal.

 

Syarikat juga membina loji kuasa dan penghantaran talian, dan membangun serta melabur dalam hartanah. - DagangNews.com