Artroniq cadang laksana penempatan persendirian, kumpul modal sehingga RM36.77 juta | DagangNews Skip to main content

Artroniq cadang laksana penempatan persendirian, kumpul modal sehingga RM36.77 juta

KUALA LUMPUR  8 Feb - Artroniq Bhd bercadang melaksanakan penempatan persendirian untuk menerbitkan sehingga 65.66 juta saham baharu atau 20% daripada asas saham semasanya sebanyak 328.3 juta saham.

 

Harga saham penempatan tidak akan lebih daripada 20% diskaun terhadap harga pasaran purata wajaran volum lima hari saham Artroniq, kata kumpulan itu kepada Bursa Malaysia, semalam.

 

Berdasarkan harga terbitan ilustrasi sebanyak 56 sen setiap saham penempatan, kumpulan itu mungkin mengumpul sehingga RM36.77 juta, di mana 61% adalah untuk modal kerja am, 38% untuk perbelanjaan dalam perniagaan pemasangan dan pembuatan basikal elektronik dan bakinya untuk perbelanjaan latihan korporat ini.

 

Malacca Securities Sdn Bhd telah dilantik sebagai penasihat utama dan ejen penempatan untuk penempatan persendirian itu.

 

Artroniq menjangkakan penempatan persendirian itu akan selesai dalam suku pertama tahun ini.

 

Sementara itu, kumpulan tersebut yang terutamanya terlibat dalam pengedaran kabel kuasa dan produk teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) juga bercadang untuk mempelbagaikan perniagaan basikal elektronik bagi mengembangkan aliran pendapatannya. – DagangNews.com