Sidang Kemuncak Kepimpinan Malaysia 2022 kongsi pengetahuan tangani cabaran baharu era endemik | DagangNews Skip to main content

Sidang Kemuncak Kepimpinan Malaysia 2022 kongsi pengetahuan tangani cabaran baharu era endemik

Para peserta bergambar ketika penganjuran Sidang Kemuncak Kepimpinan Malaysia 2019.
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 7 Julai - Penganjuran Sidang Kemuncak Kepimpinan Malaysia 2022 (MLS) akan kembali ke Kuala Lumpur pada 21 Julai 2022 di Pusat Konvensyen Setia. 

 

Sidang kemuncak sepanjang hari, bertemakan 'Masa Depan Kerja: Innovate, Influence, Inspire’, akan mengkaji bagaimana dunia pekerjaan telah berubah, dan bagaimana perniagaan dan individu boleh mencipta semula, membayangkan semula dan menghidupkan semula tempat kerja untuk berkembang maju dalam era pasca-pandemik.

 

MLS adalah sebahagian daripada Siri Kepimpinan Asia dan dianjurkan oleh Leaderonomics, sebuah syarikat global perusahaan sosial, dengan kerjasama Together We Can Change the World (TWCCTW) dan organisasi berdedikasi untuk memperkasa dan mendidik wanita dan kanak-kanak di Asia Tenggara.

 

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Leaderonomics, Roshan Thiran berkata, Sidang Kemuncak MLS akan menyediakan peserta dengan kemahiran dan pengetahuan untuk menangani cabaran baharu dalam era endemik.

 

"Manakala, menekankan empati dengan menderma 100% hasil kepada pelbagai komuniti inisiatif, pertubuhan bukan kerajaan, dan tujuan sosial di Asia Tenggara," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Sidang Kemuncak itu ditaja Malayan Banking Berhad (Maybank) dan SP Setia Berhad, akan menampilkan 12 pakar yang memenangi anugerah membincangkan budaya masa depan, kerja hibrid dan penglibatan, serta pembangunan kepimpinan, kualiti perkhidmatan, komunikasi, dan prestasi jualan.

 

Ketua Pegawai Modal Insan Kumpulan Maybank, Datuk Nora Abd Manaf pula berkata, masa depan kerja adalah salah satu daya tahan dan kebolehsuaian, malah lebih daripada sebelumnya yang mana inovasi kepimpinan adalah dari seluruh lembaga. 

 

 

maybank
Datuk Nora Abd Manaf

 

 

sidang

 

 

"Oleh itu, sekali lagi menjadi sebahagian daripada Sidang Kemuncak Kepimpinan Malaysia adalah peluang yang baik untuk misi kemanusiaan kita, untuk memberi kembali kepada masyarakat, supaya kita boleh bangkit bersama-sama secara inklusif," katanya.

 

 

sp
Nadiah Tan Abdullah

 

 

Ketua Pegawai Sumber Manusia SP Setia Berhad, Nadiah Tan Abdullah berkata, mereka hidup dalam era yang mana hala tuju perubahan melanda setiap organisasi dan satu-satunya cara untuk berada di hadapan adalah dengan didedahkan kepada idea-idea baharu, cabaran, cara melakukan perniagaan dan meregangkan kreativiti melebihi kebiasaan. 

 

"Kami berbesar hati untuk menjadi sebahagian daripada Sidang Kemuncak Kepimpinan Malaysia 2022, dan kami mengharapkan pengalaman pembelajaran yang memperkaya dan untuk memanfaatkan rangkaian merentas peserta dari seluruh industri dan global," katanya. - DagangNews.com