Premendran Pathmanathan dilantik sebagai Penasihat Kanan Strategi Data Juwai IQI baharu | DagangNews Skip to main content

Premendran Pathmanathan dilantik sebagai Penasihat Kanan Strategi Data Juwai IQI baharu

Premendran Pathmanathan
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 4 Julai - Juwai IQI melantik bekas Pengurus Besar Penyelesaian Data Pelanggan di anak syarikat REA Asia dan iProperty Kumpulan REA, Premendran Pathmanathan sebagai Penasihat Kanan Strategi Data baharunya.


 
Pathmanathan telah menerajui perniagaan data selama enam tahun yang lalu di iProperty Kumpulan REA. Beliau menghasilkan alat analisis untuk pengguna, ejen dan pemaju iProperty di seluruh Asia Tenggara.

 

Beliau berpengalaman selama 25 tahun dalam alat digital dan analisis data, selain pengulas tetap mengenai data besar dan pasaran hartanah di televisyen, radio dan media cetak serta dalam talian arus perdana.


 
Pada 2015, Pathmanathan mengasaskan Brickz.my, perniagaan pertama di Malaysia yang melaporkan harga hartanah yang diurus niaga. Pengguna boleh mengakses setiap kaki persegi dan harga pasaran sebenar dengan menjalankan laporan tentang transaksi terkini, ditapis mengikut lokasi, tingkat, bilik atau saiz rumah.

 

Beliau berkata, Juwai IQI ialah inovator teknologi hartanah yang paling pesat berkembang di dunia, bukan sahaja di Asia Tenggara tetapi di semua 20 negara yang mana ia beroperasi. 

 

"Saya sangat berbesar hati untuk menyertai pasukan dan berharap untuk memanfaatkan sepenuhnya sumber data Juwai IQI diperoleh daripada portalnya dan aliran transaksi yang ketara," katanya dalam satu kenyataan hari ini.


 
Pengasas Bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Juwai IQI Kashif Ansari, berkata, pengalaman beliau dalam data besar dan latar belakangnya sebagai penganalisis hartanah menjadikannya unik untuk menerajui strategi data mereka.

 

"Kami yakin di bawah kepimpinannya, Juwai IQI akan meneruskan untuk memimpin dalam menyediakan produk dan perkhidmatan data yang memperkasakan transaksi dan membantu pembangun, ejen, pengiklan dan pengguna kami," katanya.


 
Pengasas Bersama Juwai IQI dan Pengarah Urusan Kumpulan, Daniel Ho pula berkata, pelantikan itu mencerminkan komitmen untuk mengembangkan perniagaan data dan pandangan mereka. 

 

"Juwai IQI telah lama menjadi peneraju dalam penjualan dan pemasaran hartanah. Menyediakan produk dan perkhidmatan data bertaraf dunia akan mempercepatkan pertumbuhan dan membantu kami melayani pelanggan dan pelanggan dengan lebih baik," katanya.


 
Dalam pada itu, Ketua Pegawai Operasi IQI Juwai, Nabeel Mungaye berkata, beliau mempunyai banyak pengetahuan dan pengalaman dalam data, pengurusan produk dan teknologi. 

 

"Di Kumpulan REA, beliau bertanggungjawab mengurus data di salah satu teknologi hartanah paling berharga di dunia syarikat. Kepakarannya akan menyumbang untuk mengembangkan perniagaan data kami," katanya. - DagangNews.com