[VIDEO] Rasai pengalaman sinematik dengan SOUND BAR paling maju JBL terbaharu! | DagangNews Skip to main content


[VIDEO] Rasai pengalaman sinematik dengan SOUND BAR paling maju JBL terbaharu!

JBL®, pakar audio terkemuka dalam aplikasi profesional, kediaman, automotif, multimedia dan teknologi terhubung, melancarkan siri bar bunyi JBL baharu, termasuk JBL Bar 1300, JBL Bar 1000, JBL Bar 800, JBL Bar 500 dan JBL Bar 300, di "JBL® Own Your Sound Experiential Roadshow" dari 17 hingga 21 Mei di IOI City Mall dengan kerjasama All IT Hypermarket.

 

Di pameran tersebut, sebuah bilik pengalamana bar bunyi direka khas untuk peminat bagi merasai dan menikmati bunyi dari JBL Bar 1300. Selain itu terdapat juga aktiviti lain yang menyeronokkan untuk keluarga, termasuk Cakar Manusia, Cabaran Tarian, Produk Peribadi, dan Gatchapon dan lain-lain.

 

JBL®, jenama audio gaya hidup di bawah Harman International, anak syarikat milik penuh Samsung Electronics Co, LTD., terkenal kerana penghasilan peralatan audio dengan bunyi yang unggul dan pengalaman audio yang mendalam untuk pengguna dan pasaran profesional. Barisan pembesar suara profesional JBL digunakan di lebih separuh daripada panggung wayang dunia, stadium sukan, dan tempat muzik. Barisan pengguna pembesar suara mudah alih, fon kepala, dan pembesar suara teater rumah adalah jenama yang paling pesat berkembang di planet ini untuk audiophiles, digital asli, atau e-atlet.

 

"Siri Bar JBL baharu membawa hiburan ke tahap yang terkini kerana teknologi ini menghasilkan kesan keliling dan ketinggian yang meletakkan orang ramai terus ke dalam aksi semasa mereka diabadikan dengan selesa di rumah," kata Encik Henry Yap, Pengarah Urusan Global Best United (M) Sdn Bhd.

 

"Barisan ini menawarkan pelbagai pilihan untuk dipilih oleh peminat hiburan termasuk bilangan pemandu up-driver, bunyi keliling DTS:X 3D, pembesar suara keliling tanpa wayar yang boleh dilepaskan dan subwoofer."

 

Setiap JBL Bar menampilkan PureVoice Harman, teknologi yang menggunakan algoritma unik HARMAN untuk mengoptimumkan kejelasan suara walaupun kesan bunyi yang kuat mengambil alih supaya peminat filem dapat mengikuti plot yang paling kompleks.

 

Peminat hiburan juga boleh menghubungkan bar bunyi dengan mudah ke perkhidmatan muzik dalam talian melalui WiFi dengan pembesar suara yang serasi dan melayari platform muzik bersepadu untuk mencari lagu dan artis baharu melalui aplikasi JBL One baharu. Dengan tetapan aplikasi EQ baharu yang boleh disesuaikan sepenuhnya, pengguna boleh memperibadikan pengalaman mendengar mereka.

 

Beliau menambah, "JBL membawa teknologi bunyi sekeliling generasi akan datang kepada pengalaman teater rumah dengan memberikan rasa 3D melalui pengembangan pada set bunyi sekeliling yang mantap dengan lapisan tambahan bunyi overhead".

 

Encik Mitchell Wong, Pengurus Pembangunan Perniagaan JBL Malaysia berkata, "JBL telah mencapai kejayaan dalam bunyi keliling tanpa wayar (TWS) dalam siri JBL Soundbar. Persediaannya mudah kerana meletakkan pembesar suara anda untuk kualiti bunyi yang optimum adalah mudah. Kedua-dua pembesar suara berkuasa bateri tanpa wayar boleh tanggal menggunakan bunyi keliling DTS:X 3D, Multibeam™ dan Dolby Atmos® untuk mencipta pengalaman audio yang mendalam." - DagangNews.com