Infomina meterai perjanjian pengunderaitan bagi penerbitan IPO di Pasaran ACE | DagangNews Skip to main content

Infomina meterai perjanjian pengunderaitan bagi penerbitan IPO di Pasaran ACE

KUALA LUMPUR 12 Okt - Infomina Berhad, penyedia penyelesaian teknologi serantau, menandatangani Perjanjian Pengunderaitan dengan M & A Securities Sdn Bhd bagi proses Tawaran Awam Permulaannya (IPO) di Pasaran ACE Bursa Malaysia Securities Berhad, hari ini.

 

Infomina terlibat terutamanya dalam reka bentuk dan pelaksanaan aplikasi teknologi dan penyelesaian infrastruktur yang menyokong operasi perniagaan asas pelanggannya. Kumpulan seterusnya menyokong pelanggan melalui operasi direka khusus, penyelenggaraan dan perkhidmatan sokongan untuk penyelesaian teknologi.

 

M & A Securities merupakan Penasihat, Penaja, Penaja Jamin dan Ejen Penempatan, manakala Newfields Advisors Sdn Bhd adalah Penasihat Kewangan untuk pelaksanaan IPO Infomina.


 
Proses IPO akan terdiri daripada yang berikut:

1. Terbitan awam 81,168,800 saham biasa baharu (Saham Terbitan) mengikut cara berikut:

  • 30,062,600 saham baharu tersedia untuk permohonan oleh orang awam Malaysia;
  • 6,012,500 saham baharu tersedia untuk permohonan oleh pengarah dan pekerja Kumpulan yang layak; dan
  • 45,093,700 saham baharu melalui penempatan persendirian kepada pelabur Bumiputera yang diluluskan oleh Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI).

 

2. Tawaran untuk jualan 81,168,800 saham sedia ada (Saham Tawaran) mengikut cara berikut:

  • 30,062,500 saham sedia ada melalui penempatan persendirian kepada pelabur Bumiputera yang diluluskan oleh MITI; dan
  • 51,106,300 saham sedia ada melalui penempatan persendirian kepada pelabur terpilih.
  • Di bawah perjanjian itu, M & A Securities akan menaja jamin 36,075,100 Saham Terbitan yang disediakan kepada orang ramai Malaysia dan peruntukan borang merah jambu.
     

 

informina
Dari kiri ke kanan - Mohd Hoshairy Alias, Yee Chee Meng, Datuk Bill Tan dan Gary Ting pada majlis memeterai Perjanjian Pengunderaitan antara Infomina dengan M & A di Kuala Lumpur pada 12 Oktober 2022.

 

Pengarah Urusan Infomina, Yee Chee Meng berkata, pelaksanaan perjanjian pengunderaitan ini membawa Infomina selangkah lebih dekat untuk menjadi syarikat tersenarai.

 

Katanya, proses IPO ini akan membolehkan Infomina meneroka pasaran modal sambil melangkah ke peringkat pertumbuhan seterusnya.

 

"Dengan sumber tambahan yang kami gunakan, kami akan mengukuhkan keupayaan R&D dan kehadiran serantau kami, yang akan melonjakkan Infomina ke peringkat seterusnya," kata beliau.


 
Pengarah Urusan Kewangan Korporat M & A Securities, Datuk Bill Tan berkata, IPO ini akan meningkatkan lagi reputasi dan kehadiran jenama mereka di Malaysia dan di rantau ini.

 

Yang turut hadir pada majlis tersebut ialah Pengarah Eksekutif Infomina, Mohd Hoshairy Alias dan Ketua Kewangan Korporat, M & A Securities Sdn Bhd, Gary Ting.- DagangNews.com