Datuk Sonny Tay terima Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat Asia Pasifik 2022 | DagangNews Skip to main content

Datuk Sonny Tay terima Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat Asia Pasifik 2022

Tun Ahmad Fuzi Abdul Razak (tengah) menyampaikan anugerah kepada Datuk Sonny Tay Chor Han, baru-baru ini.

KUALA LUMPUR 1 Jun – Ketua Pegawai Eksekutif Bintai Kinden Berhad, Datuk Sonny Tay Chor Han telah menerima Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat Terbilang Asia Pasifik 2022 di bawah kategori pembinaan daripada m KSI Strategic Institute untuk Asia Pasifik.

 

Anugerah itu adalah sebagai mengiktiraf sumbangan besar Tay kepada sektor pembinaan dan industri pembangunan hartanah di Melaka.

 

Pada masa ini, beliau juga merupakan Pengarah Urusan Kumpulan Syarikat Handal iaitu pemaju Bandar Jasin Bestari di Melaka dan ahli jawatankuasa Persatuan Pemaju Hartanah & Perumahan (REDHA), Melaka.

 

Anugerah tersebut disampaikan oleh Gabenor Pulau Pinang, Tun Ahmad Fuzi Abdul Razak di Sidang kemuncak Keusahawanan dan Ekonomi Asia anjuran bersama KSI Strategic Institute for Asia Pacific, Economic Club of Kuala Lumpur dan Civil Society and China Daily Asia Pacific.

 

Pengarah Eksekutif Bintai Kinden, Azri Azerai berkata, Lembaga Pengarah mengucapkan tahniah kepada Tay atas penerimaan anugerah berprestij sebagai mengiktiraf sumbangan beliau kepada pembinaan dan pembangunan hartanah di Melaka.

 

“Dengan kepakaran dan pengalaman beliau dalam industri pembinaan, kami yakin bahawa Tay akan dapat memacu Bintai Kinden ke tahap yang lebih tinggi,” tambahnya.

 

 

Azri Azerai
                   Azri Azerai

 

 

Mengulas mengenai anugerah itu, Tay berkata, “Saya amat berbesar hati menerimanya anugerah. Anugerah ini sebenarnya adalah satu pengiktirafan kepada seluruh pasukan Handal atas usaha keras mereka kerja dan dedikasi. Saya tidak mungkin melakukannya tanpa mereka.”

 

Bintai Kinden Corporation Berhad mengkhusus dalam kejuruteraan mekanikal dan elektrikal perkhidmatan yang termasuk pemasangan elektrik, mekanikal dan bekalan kuasa, instrumentasi dan automasi bangunan, dan penyelenggaraan elektrik dan mekanikal sistem.

 

Syarikat juga membina loji kuasa dan talian penghantaran, dan membangun dan melabur dalam hartanah. - DagangNews.com