Incite Foodtech sasar buka 10 cawangan Hope Coffee dan Eggdicted dalam tempoh 15 bulan bermula Julai 2022 di India | DagangNews Skip to main content

Incite Foodtech sasar buka 10 cawangan Hope Coffee dan Eggdicted dalam tempoh 15 bulan bermula Julai 2022 di India

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 29 Jun - Syarikat teknologi makanan Malaysia, Incite Foodtech Sdn Bhd menyasarkan untuk membuka 10 cawangan Hope Coffee dan Eggdicted dalam tempoh 15 bulan, bermula Julai 2022 di India.

 

Bagi tujuan itu, syarikat tersebut bekerjasama dengan platform makanan India, Village Food Courts melancarkan kedai konsep itu untuk pasaran makanan dan minuman (F&B) di negara berkenaan.

 

Dalam tempoh dua tahun akan datang, Incite Foodtech turut menyasarkan untuk membuka sekurang-kurangnya 30 kedai di seluruh negara.

 

Terdahulu, Incite Foodtech meraikan pelancaran rasmi kedai konsep pertama Hope Coffee dan Eggdicted di Damansara City Mall, hari ini.

Orang ramai boleh menikmati kopi yang diperbuat daripada 100% biji Arabica dengan harga serendah RM4.90 secawan. 

 

Penggemar makanan juga boleh mencuba croffles by Hope Coffee, croissant hybrid yang didatangkan dengan sembilan topping berbeza. Coconut Candy Latte dan Salted Caramel Croffle dijangka menjadi trend dalam kalangan peminat gaya hidup pada hari-hari mendatang. 

 

Hope Coffee dan Eggdicted ialah jenama terbaharu yang akan ditambah pada portfolio QSF usaha niaga itu. Mereka menyertai Union Artisan Coffee, Wondermama, Le Claire Patisserie, Halley, Goodbooch dan Lada Merah.

 

 

incitefoodtech
Eugene Chew

 

 

Ketua Pegawai Operasi Incite Foodtech, Eugene Chew, berkata, mereka tahu bahawa pasaran Malaysia menikmati tawaran gastronomi yang berbeza yang terbukti dalam pelbagai pilihan F&B yang tersedia. 

 

"Daripada data kami, kami melihat peralihan dalam aliran F&B dalam kalangan penduduk kota yang menggemari konsep "grab-to-go" dan sentiasa mencari makanan yang selesa, jadi pasukan kami membangunkan Hope Coffee dan Eggdicted untuk memenuhi keperluan dan palet mereka.

 

 

incitefoodtech

 

 

incitefoodtech

 

 

“Kami berusaha untuk melayani pelanggan secepat dan secekap mungkin. Keseluruhan proses, daripada memesan hingga mengambil barang hingga menggigit atau menghirup pertama, mengambil masa tidak lebih daripada 7 minit," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

 

incitefoodtech

 

 

Selain daripada suasana "grab-to-go", kedai konsep ini mempunyai suasana yang selesa dengan perabot yang meriah dan daya tarikan kontemporari yang meresap dari setiap sudut. 

 

Kedua-dua jenama itu mesra muslim dan usaha sama itu merancang untuk mendapatkan pensijilan halal daripada pihak berkuasa yang berkaitan. - DagangNews.com