Pos Malaysia kumpul lebih RM650,000 bantu 710 kakitangan terjejas banjir | DagangNews Skip to main content

Pos Malaysia kumpul lebih RM650,000 bantu 710 kakitangan terjejas banjir

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 25 Mei - Pos Malaysia Berhad (Pos Malaysia) mengumpul lebih RM650,000 menerusi kutipan sumbangan bantuan banjir dan jumlah itu telah diagihkan sebelum bermulanya sambutan Hari Raya Aidilfitri kepada 710 kakitangan Pos Malaysia terdiri daripada bukan eksekutif, posmen dan barisan hadapan.

 

Penerima adalah antara mereka yang terjejas akibat banjir yang berlaku di pelbagai negeri dan wilayah di negara ini sejak akhir-akhir ini.

 

Sumbangan itu datang melalui pengaktifan platform komunikasi dalamannya untuk mendekati semua pekerja di seluruh negara dan platform media sosialnya untuk melibatkan diri dengan orang ramai untuk mengambil bahagian dalam usaha itu. 

 

Jumlah terkumpul itu diagihkan kepada pekerja yang terjejas sebelum sambutan Aidilfitri untuk mereka mempunyai 'duit raya' tambahan untuk dibelanjakan pada masa sukar ini.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Pos Malaysia, Charles Brewer berkata, dana bantuan itu datang pada masa yang sesuai sebagai perbelanjaan tambahan untuk kakitangan menyambut Aidilfitri lebih bermakna dan meriah. 

 

"Terima kasih kepada orang ramai dan pekerja atas sumbangan baik mereka. Ia membuat perubahan besar, terutamanya kepada mereka yang menghadapi kerugian yang tidak dapat dibayangkan akibat banjir.

 

“Saya juga berbangga dengan mempamerkan kemesraan dalam kalangan Pos Wira kami, selaras dengan usaha transformasi budaya kami untuk memupuk pekerja yang bermotivasi tinggi, terlibat dan selamat di Pos Malaysia.

 

"Ini jelas ditunjukkan semasa masa ujian. Usaha mereka adalah bukti bahawa kami di Pos Malaysia bukan sahaja beroperasi sebagai satu pasukan tetapi juga mengambil berat sebagai satu keluarga," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Banjir besar baru-baru ini menyebabkan penutupan pelbagai cawangan Pos Malaysia dan pusat hubungan, dan menjejaskan penghantaran ke banyak lokasi yang terjejas. 

 

Walaupun berdepan musibah besar, Pos Wira terus bekerja tanpa jemu dan memastikan perkhidmatan segera dipulihkan selepas banjir. - DagangNews.com