Operasi pembersihan pasca banjir fasa kedua di 8 PBT selesai 100% - KDEBWM | DagangNews Skip to main content

Operasi pembersihan pasca banjir fasa kedua di 8 PBT selesai 100% - KDEBWM

SHAH ALAM 31 Mac - Operasi pembersihan pasca banjir fasa kedua oleh KDEB Waste Management (KDEBWM) di 8 pihak berkuasa tempatan (PBT) di Selangor telah selesai 100%.

 

Pengarah Urusan KDEBWM, Ramli Mohd. Tahir berkata, ia membabitkan kawasan di Subang Jaya, Puchong, Kampung Sri Aman, Kampung Tengah, Kampung Sungai Baru, Kampung Kenangan, Sri Langkas, Taman Sri Muda, Taman Kinrara, Hulu Langat dan Klang.

 

"Dengan selesainya pembersihan fasa kedua ini yang melibatkan pembersihan longkang, jadual kutipan sisa pepejal telah pun berjalan seperti biasa," katanya dalam kenyataan hari ini.

 

Sebarang pertanyaan atau aduan berkenaan kutipan domestik dan pembersihan negeri Selangor, pengguna boleh menghubungi talian bebas tol KDEBWM di 1-800-88-2824. 

 

Orang ramai juga boleh melakukan demikian dengan memuat turun aplikasi iClean Selangor di Apple AppStore atau Google PlayStore.

 

KDEBWM bersama-sama Kerajaan Negeri serta PBT akan terus memberikan segala usaha dan komitmen dalam mendepani sebarang kemungkinan yang berpotensi berlaku di negeri ini. - DagangNews.com