Mah Sing beli tanah seluas 1.61 hektar di Setapak bernilai RM74.3 juta bagi bangunkan M Azura | DagangNews Skip to main content

Mah Sing beli tanah seluas 1.61 hektar di Setapak bernilai RM74.3 juta bagi bangunkan M Azura

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 8 Dis - Mah Sing Group Bhd telah membeli tanah seluas 1.61 hektar (4 ekar) dengan kos keseluruhan tanah RM74.3 juta di Setapak, Kuala Lumpur.

 

Pemaju itu akan membangunkan pembangunan berorientasikan transit (TOD) dipanggil M Azura dengan nilai pembangunan kasar RM508 juta, katanya dalam kenyataan media di sini hari ini. Ini adalah projek ketiga Mah Sing di Setapak.

 

Pengasas Mah Sing dan Pengarah Urusan kumpulan, Tan Sri Leong Hoy Kum berkata, pihaknya telah mengukuhkan kehadiran jenama Mah Sing di Setapak melalui penerimaan positif dan kejayaan M Astra dan M Adora.

 

"Malah, projek terbaru kami, M Astra, telah dijual sepenuhnya dalam tempoh setahun, mencerminkan selera pembeli dan kepercayaan terhadap jenama Mah Sing.

 

"Pembangunan akan datang ini, M Azura, menandakan usaha ketiga kami dalam bidang ini. Memanfaatkan permintaan limpahan daripada kedua-dua pembangunan kami sebelum ini, kami percaya M Azura akan disambut mesra oleh pembeli rumah kali pertama dan mereka yang ingin menaik taraf di kawasan jiran,” katanya.

mahsing
Peta menunjukkan lokasi M Azura di Setapak, Kuala Lumpur.

 

 

M Azura akan terdiri daripada dua blok pangsapuri servis dengan binaan indikatif seluas 700 kaki persegi, 850 kaki persegi dan 1,000 kaki persegi berdasarkan pelan awal dan tertakluk kepada kelulusan pihak berkuasa.

 

Harga jualan indikatif bermula dari RM396,800. Pendaftaran minat disasarkan dibuka pada 1Q2024.

 

M Azura boleh diakses melalui Jalan Genting Kelang, Jalan Lingkaran Tengah 2, Lebuhraya Duke dan Jalan Tun Razak.

 

Sebagai TOD, projek itu hanya 3.9km dari stesen LRT Sri Rampai, 4km dari stesen LRT Wangsa Maju dan 250m dari stesen MRT Rejang yang dicadangkan. - DagangNews.com