Aplikasi SME Colony Affin Bank raih anugerah Digital CX 2022 | DagangNews Skip to main content

Aplikasi SME Colony Affin Bank raih anugerah Digital CX 2022

Dilancarkan pada 2019, SME Colony ialah aplikasi mudah alih PKS yang berteraskan komuniti pertama di Malaysia untuk membantu PKS .

KUALA LUMPUR 7 Jun - Affin Bank Bhd telah memenangi anugerah Kecemerlangan Digital CX bagi Rangkuman Kewangan untuk aplikasi mudah alih SME Colony bank tersebut pada Anugerah Digital CX 2022.

 

Kemenangan itu menandakan pengiktirafan kali ketiga berturut-turut daripada Anugerah CX Digital atas keupayaan Affin Bank dalam memberi perkhidmatan kepada perusahaan kecil dan sederhana (PKS) secara digital.

 

Presiden dan ketua pegawai eksekutif kumpulan Datuk Wan Razly Abdullah Wan Ali berkata, pengiktirafan itu mewakili puncak amalan terbaik dari segi menyediakan alat digital inklusif kewangan peringkat atas yang menyokong pertumbuhan mampan jangka panjang PKS.

 

"Aplikasi SME Colony telah melalui peningkatan antara muka pengguna secara berterusan dan pengayaan kandungan sebagai inisiatif digital utama dalam pelan hala tuju Affin Bank untuk mencipta semula pengalaman pelanggan dan perjalanan PKS secara digital," katanya dalam satu kenyataan.

 

Panel hakim anugerah itu adalah veteran industri terkemuka terdiri daripada PWC, Deloitte, Forrester dan Capco, untuk memastikan ketelusan dan penghakiman yang tidak berat sebelah.

 

Dilancarkan pada 2019, SME Colony ialah aplikasi mudah alih PKS yang berteraskan komuniti pertama di Malaysia untuk membantu PKS meningkatkan pengetahuan perniagaan, meningkatkan kesejahteraan kewangan dan mengembangkan rangkaian komersial melalui platform digital.

 

 

Datuk Wan Razly Abdullah Wan Ali
                      Datuk Wan Razly Abdullah Wan Ali

 

 

Aplikasi SME Colony, boleh dimuat turun secara percuma dan tidak memerlukan keahlian, bertujuan untuk memupuk pembangunan komuniti PKS.

 

Wan Razly berkata bank itu berminat untuk memimpin melalui teladan dengan meletakkan SME Colony sebagai ejen pendidikan dan rangkuman kewangan untuk meningkatkan kesedaran dan menggalakkan penghargaan yang lebih baik serta menerima pakai pertimbangan Alam Sekitar, Sosial dan Tadbir Urus (ESG).

 

"Ini adalah antara inisiatif utama yang memacu perkembangan Affin Bank dalam perjalanannya untuk menjadi 'Bank Pilihan' untuk PKS dan syarikat permulaan," tambahnya. - DagangNews.com