PubliCT.io - firma PR teknologi pertama di Asia memperkenalkan Rumusan Perhubungan Awam Hibrid | DagangNews Skip to main content

PubliCT.io - firma PR teknologi pertama di Asia memperkenalkan Rumusan Perhubungan Awam Hibrid

Manminder Kaur Dhillon menyampaikan aplikasi super PR berasaskan awan pada pelancaran PubliCT.io dan sesi rangkaian media pada 7 Julai 2022.

KUALA LUMPUR 19 Julai – Pemenang anugerah PR Consultancy Intelectasia dan Supernewsroom kini dikenali sebagai PubliCT.io, firma Perhubungan Awam bersepadu dan syarikat permulaan teknologi PR yang menawarkan perundingan PR sepenuhnya dan perkhidmatan PR hujung ke hujung.

 

Usaha penjenamaan semula bermula pada Mac, dengan PubliCT.io membuat penampilan sulung rasminya pada Julai 2022. Penjenamaan semula itu menyaksikan logo baharu yang bertenaga, slogan – Jenama Anda.

 

Dalam berita dan ciri tambahan dalam platform, semuanya diperkemas untuk mempersembahkan identiti jenama tunggal untuk syarikat.

 

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif PubliCT.io, Manminder Kaur Dhillon berkata, Intelectasia dan Supernewsroom telah berkembang pesat dalam industri sejak ia ditubuhkan pada 2015.

 

"Penjenamaan semula kepada PubliCT.io adalah tepat pada masanya kerana kami merasakan identiti jenama tunggal akan membantu kami menyelaraskan semua perkhidmatan kami dan mencapai keterlihatan jenama yang lebih besar untuk melayani pelanggan kami dengan lebih baik, ” kata beliau.

 

PubliCT.io, super app pay-as-you-go PR pertama kini menawarkan tawaran perkhidmatan PR hujung ke hujung seperti penyiaran di laman berita peringkat teratas dan mengupah bakat komunikasi.

 

“Pasaran semua kandungan baharu membolehkan laman berita menjana wang melalui platform dengan menyediakan peletakan editorial yang selamat untuk jenama berdasarkan siaran akhbar yang disediakan oleh jenama.

 

"Proses ini benar-benar mudah dan berkesan di mana jenama boleh memilih laman berita mana untuk menyiarkan cerita mereka, dan laman berita memperoleh wang jika mereka memilih untuk menerbitkan kandungan tersebut,” ujar Manminder.


 

Manminder Kaur Dhillon
                                     Manminder Kaur Dhillon

 

 

PubliCT.io mempunyai 3,000 rakan media di seluruh dunia termasuk Associated Press yang mempunyai liputan meluas di Amerika Syarikat, Timur Tengah dan rantau Asia.

 

Antara muka platform yang mesra pengguna juga membantu jenama untuk menyelaraskan kempen PR mereka yang membolehkan berbilang pengguna bekerja dan bekerjasama, memadankan dan berhubung dengan wartawan yang betul, menghantar siaran akhbar, jemputan acara dan promosi dalam hanya beberapa klik yang dibanggakan oleh pangkalan data media Publict.io yang mengandungi lebih 30,000 wartawan di seluruh rantau ini, membolehkan syarikat daripada syarikat baru dan Fortune 500s mendapat publisiti serta-merta.

 

Di samping itu, pengguna boleh menggunakan platform untuk mengupah perunding PR maya, penulis profesional dan penterjemah.

 

Platform ini disepadukan dengan e-dompet yang membolehkan pengguna membeli kredit bernilai RM2 setiap satu (AS$0.50) dan boleh dimuat semula apabila diperlukan.

 

Kredit hanya ditolak daripada akaun pengguna sebaik sahaja kandungan diterima untuk diterbitkan oleh tapak berita, atau untuk membeli mana-mana perkhidmatan dalam platform, sekali gus menghapuskan keperluan untuk langganan mahal atau kos permulaan untuk melancarkan kempen publisiti.

 

“Kami yakin bahawa PubliCT.io serba baharu ini akan memberikan nilai yang lebih baik kepada pengguna dan memberikan kami kelebihan daya saing.

 

"Sehingga kini, kami telah membantu beratus-ratus syarikat daripada syarikat baharu hingga jenama global yang memperoleh purata pulangan pelaburan 10x ganda dari segi nilai PR selepas menggunakan perkhidmatan kami,” katanya.


 

publiCT
Manminder Kaur Dhillon dan Puspavathy Ramaloo bersama rakan-rakan media yang bekerjasama dengan PubliCT.io

 

 

“Penyelesaian hibrid pastinya merupakan satu kelebihan bagi jenama kerana mereka boleh memanfaatkan pasukan PR yang memenangi anugerah untuk menghasilkan kandungan yang bernilai berita dan mendapatkan perkhidmatan PR yang lain.

 

"Pasukan ini bertindak sebagai penjaga pintu untuk memastikan kandungan yang dikongsi dengan media keluar dengan nilai berita yang kukuh. Itulah sebabnya rakan kongsi media kami mempercayai kami dan telah bekerjasama dengan PubliCT.io,” tambah Manminder.

 

Syarikat merupakan penerima pelaburan Cradle Fund dan telah diiktiraf sebagai Syarikat Permulaan Media Terbaik dalam Cabaran Vikingcubator.

 

PubliCT.io sedang mengumpul pembiayaan pra siri A untuk memacu rancangannya bagi pengembangan pasaran dan pembangunan teknologi untuk ciri tambahan seperti perkhidmatan sidang akhbar maya dan pasaran bakat komunikasi. - DagangNews.com