Dua acara kriket termasuk dalam senarai 10 carian tertinggi Google Malaysia pada Januari 2023! | DagangNews Skip to main content

Dua acara kriket termasuk dalam senarai 10 carian tertinggi Google Malaysia pada Januari 2023!

KUALA LUMPUR 4 Feb - Dua acara kriket, tersenarai dalam 10 carian tertinggi di Google Malaysia untuk bulan Januari walaupun sukan tersebut tidak diminati sebahagian besar rakyat negara ini yang lebih cenderung kepada bola sepak.

 

Berikut adalah senarai yang disediakan oleh Google:

 

1. Arsenal lwn Man United

 

parafrasa

 

Eddie Nketiah dari Arsenal mengesahkan kemenangan 3-2 untuk pasukannya menentang Red Devils dengan gol jarak dekat yang dijaringkan pada minit ke-90, mengukuhkan kedudukan pasukannya dalam memenangi perlumbaan kejuaraan.

 

2. PSG lwn Al-Nassr

Semua mata tertumpu kepada Messi dari PSG dan Cristiano Ronaldo yang baru ditandatangani oleh Al-Nassr dalam Piala Riyadh Season, yang disebut-sebut sebagai pertemuan terakhir antara gergasi yang berakhir dengan kemenangan tipis 5-4 untuk PSG.

 

3. Thailand vs Malaysia

 

parafrasa

 

Thailand memberi pukulan 3-0 terhadap Malaysia sejurus selepas kemenangan memberangsangkan pasukan negara 4-1 ke atas Singapura, sekali gus menamatkan harapan Harimau Malaya untuk merebut Piala AFF Mitsubishi Electric 2022.

 

4. Indonesia Masters 2023

Duo dinamik Pearly Tan dan Thinaah Muralitharan berjaya naik ke podium Kejohanan Indonesia Masters 2023, mengikat tempat ketiga dengan Jongkolphan Kititharakul dan Rawinda Prajongjai dari Thailand.

 

5. Sumbangan Tunai Rahmah (STR)

Fasa 1 program bantuan tunai di bawah Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim memulakan pengeluarannya pada 17 Januari, dengan rakyat Malaysia menyemak status dan kelayakan mereka untuk menuntut bantuan sehingga RM300.

 

6. Terbuka Australia

Yang pertama daripada empat grand slam tahun ini menyaksikan aksi tenis selama dua minggu dari gelanggang, dengan pilihan peminat Naomi Osaka dan Novak Djokovic mendominasi dalam kategori masing-masing.

 

7. Liga Perdana Bangladesh (BPL 2023)

 

bpl

 

BPL 2023, kini dalam musim kesembilan telah menyaksikan kemuncaknya seperti Naseem Shah yang membuat penampilan sulung untuk Comilla Victorians dan rakan sepasukan Mohammad Air memintas Wahab Riaz dalam senarai pengambil wiket.

 

8. Filem Pulau

Tayangan treler baru-baru ini untuk filem seram tempatan tentang sekumpulan rakan yang merancang untuk bermalam di pulau terpencil mengundang kritikan terhadap kesesuaian filem itu untuk tontonan tempatan.

 

9. Selamat Tahun Baru Cina

Netizen mendapat inspirasi untuk cara terbaik untuk menghantar ucapan dan ucapan selamat kepada rakan dan keluarga yang menyambut tahun arnab tahun ini.

 

10. New Zealand lwn Pakistan

 

parafrasa

 

New Zealand dan Pakistan berhadapan dalam siri kriket Antarabangsa Sehari tiga perlawanan, dengan Pakistan menang dengan 6 wiket dalam ODI pertama manakala New Zealand menang masing-masingnya, dalam ODI ke-2 dan ke-3 dengan 79 larian dan 2 wiket. - DagangNews.com