Aplikasi perhubungan awam PubliCT.io lancar penyelesaian 'Pay-As-You-Go' | DagangNews Skip to main content

Aplikasi perhubungan awam PubliCT.io lancar penyelesaian 'Pay-As-You-Go'

Manminder Kaur Dhillon
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 10 Ogos - Aplikasi super perhubungan awam yang menawarkan perkhidmatan PR hujung ke hujung, PubliCT.io telah melancarkan penyelesaian 'Pay-As-You-Go' sekali gus menghapuskan keperluan untuk langganan mahal atau kos permulaan untuk kempen publisiti.

 

Platform ini disepadukan dengan e-dompet yang membolehkan pengguna membeli kredit (bernilai AS$0.50 setiap satu) yang boleh dimuat semula apabila diperlukan. Kredit hanya ditolak daripada akaun pengguna selepas perkhidmatan dibeli di platform.

 

Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas PubliCT.io, Manminder Dhillon berkata, kebanyakan perisian PR menawarkan langganan bulanan atau tahunan yang tinggi yang mungkin tidak memberi manfaat kepada pemula atau perniagaan yang lebih kecil. 

 

Beliau berkata, penyelesaian bayar semasa pergi membolehkan pengguna membeli dan menggunakan kredit berdasarkan belanjawan mereka dan keperluan mereka. 

 

"Contohnya, kos satu kredit bagi setiap alamat e-mel, 100 kredit untuk membeli sesi perundingan dengan PR profesional dan kurang daripada 200 kredit untuk mendapatkan satu penempatan media yang diperolehi. 

 

"Kami yakin PubliCT.io serba baharu akan memberikan nilai yang lebih baik untuk pengguna kami dan memberikan kami kelebihan daya saing,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Menurut Dhillon, jenama sering menghantar siaran akhbar dengan harapan akan ada pengambilan. 

 

 

pr

 

 

"Pasaran kandungan dalam PubliCT.io bertujuan untuk memperkasakan jenama untuk memilih tapak berita dan hanya membayar sebaik sahaja ia diterbitkan, melalui potongan kredit.

 

"Model ini berfungsi dengan sempurna kerana laman web berita akan mempunyai kawalan editorial yang lengkap dengan memilih kandungan yang sesuai dengan keperluan mereka dan memperoleh wang melalui platform dengan menyediakan peletakan editorial yang selamat untuk jenama.

 

“Proses ini benar-benar mudah dan berkesan di mana jenama boleh memilih tapak berita mana untuk menerbitkan cerita mereka, dan tapak berita memperoleh wang jika mereka memilih untuk menerbitkan kandungan tersebut. Ia adalah menang-menang untuk kedua-dua jenama dan laman berita,” katanya.

 

Sehingga kini, PubliCT.io mempunyai 300 rakan kongsi serantau di Asia Tenggara dan 3,000 rakan media di seluruh dunia termasuk 'Associated Press' yang mempunyai liputan meluas di Amerika Syarikat, Timur Tengah dan rantau Asia. - DagangNews.com