Manulife Investment menang besar rangkul lapan anugerah Refinitiv Lipper Fund Awards 2023 | DagangNews Skip to main content

Manulife Investment menang besar rangkul lapan anugerah Refinitiv Lipper Fund Awards 2023

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 22 Mac - Manulife Investment Management (M) Bhd merangkul lapan anugerah di Refinitiv Lipper Fund Awards 2023 yang mana kumpulan itu telah diiktiraf untuk tahun kesembilan berturut-turut. 

 

Pencapaian itu termasuk tiga anugerah kumpulan dan lima anugerah dana, dalam kategori yang merangkumi ekuiti, bon dan aset bercampur.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Manulife Investment, Jason Chong berkata, pihaknya gembira mendapat pengiktirafan menerusi Refinitiv Lipper Fund Awards. 

 

Katanya, anugerah itu adalah bukti kepada falsafah pelaburan dan keupayaan mereka dalam peluang jangka panjang untuk pelanggan melalui kitaran ekonomi dan pasaran yang berbeza.

 

“Walaupun tahun yang mencabar pada 2022 disebabkan oleh pergolakan geopolitik dan pengetatan monetari yang agresif, kami kekal fokus untuk melindungi portfolio pelanggan. 

 

"Pengalaman yang diperoleh daripada mengatasi setiap cabaran kewangan sepanjang tahun memberi kami pandangan berharga dan membolehkan kami terus memegang 'kapal' yang stabil tanpa mengira keadaan pasaran," katanya dalam kenyataan hari ini.

 

Ketua Pengagihan Kekayaan Runcit, Pengurusan Pelaburan Manulife Investment, Ng Chze How pula berkata, beliau menzahirkan penghargaan kepada pasukan atas pengiktirafan itu, sambil pihaknya terus menyediakan produk dan perkhidmatan relevan kepada pelabur di Malaysia. 

 

"Sebagai contoh, platform pelaburan dana dalam talian sehenti kami, Manulife iFUNDS, membolehkan kami membawa pengalaman pelanggan ke peringkat seterusnya, dan secara digital membolehkan penasihat kami menasihati pelanggan dengan lebih baik dan membantu mereka mengurus portfolio mereka pada bila-bila masa, di mana-mana sahaja," katanya.

 

Ketua Penyelidikan Lipper Refinitiv, Robert Jenkins pula berkata, Refinitiv Lipper Fund Awards 2023 mengiktiraf pengurus yang memenangi anugerah yang mengemudi pemegang saham mereka melalui kesan pandemik global yang membawa kepada tekanan inflasi generasi dan campur tangan bank pusat global. 

 

Katanya, pengurus dana perlu membimbing pelabur mereka melalui masa yang mencabar ini dan meletakkan mereka dengan baik untuk pemulihan. 

 

"Kami memuji pemenang anugerah Refinitiv Lipper Fund 2023 seperti Manulife Investment kerana memberikan prestasi yang lebih baik dan keselesaan konsistensi yang disertakan kepada portfolio pelabur melalui arus silang gangguan ekonomi global," katanya. - DagangNews.com