Mydin tingkatkan produktiviti e-dagang melalui rumusan mobiliti gudang Zebra Technologies | DagangNews Skip to main content

Mydin tingkatkan produktiviti e-dagang melalui rumusan mobiliti gudang Zebra Technologies

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 25 Mac - Mydin Mohamed Holdings Bhd (Mydin) memperkenalkan rumusan mobiliti gudang (WMS) Zebra Technologies Corporation di pusat pengedarannya di Seremban, Negeri Sembilan untuk menyokong perniagaan e-dagangnya yang berkembang pesat.

 

Sebagai rangkaian runcit pasar raya besar halal terbesar di Malaysia dengan 68 cawangan di seluruh negara, Mydin berazam menyampaikan perkhidmatannya dan memenuhi keperluan asas pelanggan yang semakin meningkat.

 

Pengarah IT, HR, Digital dan Pencegahan Kehilangan dan Keselamatan Mydin, Malik Murad Ali berkata, sebelum ini perniagaan e-dagang mereka hanya boleh menyokong kira-kira 1,500 pesanan harian.

 

"Menggunakan rumusan mobiliti gudang Zebra, kami kini menyelesaikan lebih 10,000 pesanan setiap hari.

 

"Kami sentiasa mencari cara mendapatkan produktiviti operasi lebih baik untuk meningkatkan pengalaman pelanggan. Inilah sebabnya kami melengkapkan kakitangan barisan hadapan dengan alat teknologi lebih maju bagi memacu hasil lebih baik," katanya dalam kenyataan media di sini hari ini.

 

Pengurus Negara Malaysia dan Brunei Zebra Technologies, Kym Lim berkata, menurut Kajian Global Shopper terbaru Zebra, hampir 8 daripada 10 pembeli global dan APAC yang ditinjau menyukai gabungan beli-belah dalam talian dan dalam kedai.

 

"Memandangkan pengguna semakin menuntut pengalaman omnichannel yang lancar, Mydin dan peruncit lain boleh memberikan pengalaman ini dengan menggunakan teknologi yang betul untuk mendigitalkan dan mengautomasikan aliran kerja," katanya.

 

Menurut kenyataan itu, Mydin bekerjasama rapat dengan Zebra PartnerConnect vendor perisian bebas (ISV) Kumpulan AC2 untuk melaksanakan dan menggunakan Sistem Pengurusan Gudang WAVE AC2 – WMS. 

 

Katanya, sebagai tindak balas kepada cabaran perniagaan Mydin, Kumpulan AC2 bekerjasama dengan Zebra untuk membangunkan rumusan komprehensif bertujuan untuk mencapai hasil perniagaan yang diinginkan. - DagangNews.com