Hap Seng Star lancar Mercedes-Benz Autohaus baharu di Setia Alam | DagangNews Skip to main content

Hap Seng Star lancar Mercedes-Benz Autohaus baharu di Setia Alam

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 22 Jun - Mercedes-Benz Malaysia dan Hap Seng Star melancarkan Mercedes-Benz Autohaus baharu bertempat di Setia Alam dengan kehadiran jenama mewah dan butik gaya hidup mewah eksklusif. 

 

Cawangan Hap Seng Star Setia Alam baharu ini menampilkan penambahbaikan dan peningkatan merangkumi konsep pengalaman runcit mewah untuk pelanggan, mempamerkan komitmen jenama itu untuk menerajui pengalaman runcit sambil mengukuhkan usaha mengutamakan pelanggannya di negara ini.

 

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Mercedes-Benz Malaysia dan Ketua Wilayah Asia Tenggara II, Sagree Sardien berkata, pelancaran Hap Seng Star Setia Alam Autohaus adalah bukti komitmen bersama mereka untuk mentakrifkan semula pengalaman jenama mewah untuk pelanggan di Malaysia kami. 

 

"Adalah menjadi matlamat kami untuk bekerjasama dengan rakan kongsi pengedar kami untuk terus mengembangkan kehadiran konsep runcit mewah jenama yang bertujuan untuk meningkatkan lagi tawaran serta pengalaman pelanggan kami dalam bidang jualan dan perkhidmatan untuk memenuhi keperluan dan keinginan pelanggan yang sentiasa berubah," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 


Ketua Pegawai Operasi Kumpulan Hap Seng Consolidated Berhad dan Ketua Eksekutif Bahagian Automotif Kumpulan Hap Seng, Harald Behrend berkata, Setia Alam ialah sebuah perbandaran berkembang pesat yang berpotensi dan mereka mahu berada di tempat pelanggannya berada. 

 

"Hap Seng Star sentiasa mencari cara untuk memperbaharui perkhidmatan dan tawaran kami sambil menerima semangat kemewahan Mercedes-Benz, dan dengan semangat kami untuk kecemerlangan, kami akan terus menetapkan penanda aras dalam menyampaikan perkhidmatan dan pengalaman pelanggan yang terbaik," katanya.

 

Hap Seng Star Setia Alam Autohaus diuruskan oleh 29 kakitangan dan merangkumi hampir 79,000 kaki persegi keluasan tanah meliputi tujuh tingkat. 

 

 

mercedes

 

 

Lantai bilik pameran berkeluasan lebih 11,526 kaki persegi dengan 16 kereta dipamerkan dan menampilkan kemudahan baharu seperti kafe layan diri, bilik permainan kanak-kanak dan bilik wanita yang mewah untuk pengalaman keseluruhan yang eksklusif dan selesa untuk pelanggan.

 

Hap Seng Star juga telah meningkatkan kapasiti perkhidmatan pelanggan mereka di Setia Alam Autohaus ini dengan kawasan kerja seluas lebih 29,549 kaki persegi dengan ruang kerja boleh dikembangkan dan kapasiti perkhidmatan maksimum sehingga 1,500 kereta sebulan. 

 

 

mercedes

 

 

mercedes

 

 

mercedes

 

 

mercedes

 

 

Penyelenggaraan perkhidmatan berjadual dan pembaikan besar dijalankan oleh juruteknik terlatih yang dilengkapi dengan alatan khas yang lengkap dan diluluskan daripada Mercedes-Benz. 

 

Tawaran pembezaan perkhidmatan lain terdiri daripada Perkhidmatan Ekspres 2.0, pengambilan dan penghantaran, tempahan perkhidmatan drop-and-go, penjajaran dan pengimbangan roda, diagnosis dan pembaikan elektrik, salutan cat, pewarnaan kaca berserta tuntutan insurans dan waranti.

 

Secara keseluruhan, kumpulan Hap Seng telah melabur sejumlah RM673 juta setakat ini, termasuk pelaburan RM99 juta baru-baru ini untuk Setia Alam Autohaus baharu ini. - DagangNews.com