Abe Yus Malaysia berjaya terima akreditasi Program Pra-Francais Pernas | DagangNews Skip to main content

Abe Yus Malaysia berjaya terima akreditasi Program Pra-Francais Pernas

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 22 Ogos - Abe Yus Malaysia jenama makanan dan minuman (F&B) di bawah Treasure Global Inc. yang disenaraikan di Nasdaq, berjaya mendapatkan akreditasi dalam Program Pra-Francais Perbadanan Nasional Berhad (Pernas). 

 

Pencapaian itu membuka laluan kepada usahawan Bumiputera yang bercita-cita tinggi untuk mengakses pembiayaan permulaan, menandakan kejayaan dalam keusahawanan dan pemerkasaan masakan.

 

Abe Yus Malaysia terkenal dengan "Kari Puffs" dan berjaya meletakkan diri mereka sebagai pendahulu dalam landskap F&B Malaysia.

 

Akreditasi oleh Pernas membuktikan kualiti dan potensi perniagaan yang luar biasa bagi konsep F&B Abe Yus Malaysia. 

 

Pengiktirafan itu bukan sahaja mengesahkan kecemerlangan jenama itu tetapi juga membuka pintu kepada usahawan Bumiputera untuk bekerjasama dengan entiti yang terbukti dalam dunia masakan.

 

Selaras dengan akreditasi itu, bakal francaisi daripada komuniti Bumiputera kini boleh memanfaatkan pilihan pembiayaan Pernas bagi mengurangkan halangan kemasukan dan memupuk keusahawanan dalam industri F&B.

 

Perkongsian strategik antara Abe Yus Malaysia dan Pernas itu menyumbang kepada pertumbuhan bakat tempatan dan pembangunan ekonomi keseluruhan masyarakat.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Treasure Global Inc, Sam Teo berkata, akreditasi Program Pra-Francais Pernas Abe Yus Malaysia adalah pencapaian luar biasa yang menyerlahkan komitmen tidak berbelah bahagi jenama itu terhadap kecemerlangan.

 

"Pencapaian ini meningkatkan pelaburan pemegang saham kami dengan meluaskan capaian jenama kami dan memperkasakan usahawan Bumiputera melalui pembiayaan permulaan yang boleh diakses," katanya dalam satu kenyataan, hari ini. - DagangNews.com