Toyota Veloz 1.5 liter boleh ditempah mulai sekarang | DagangNews Skip to main content

Toyota Veloz 1.5 liter boleh ditempah mulai sekarang

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 24 Jun - UMW Toyota Motor mengumumkan kenderaan MPV, Toyota Veloz serba baharu kini tersedia untuk tempahan bermula hari ini. 

 

UMW Toyota Motor menawarkan varian Toyota Veloz 1.5 serba baharu yang mempunyai spesifikasi tertinggi dan ciri canggih untuk pengalaman pemanduan terbaik.

 

Dilengkapi dengan ciri-ciri tersendiri, Toyota Veloz serba baharu menjanjikan "Kebahagiaan Di Dalam Luar" kerana ia menawarkan yang terbaik dari kedua-dua dunia iaitu imej crossover premium dan keselesaan MPV dengan ruang dalaman yang lebih besar. 

 

Crossover premium ini memberi kuasa kepada pemandu dan penumpangnya untuk memanfaatkan sepenuhnya gaya hidup seharian mereka sambil memulakan pengembaraan yang menggembirakan.

 

Presiden UMW Toyota Motor, Ravindran. K menyifatkan, model 7 tempat duduk baharu itu sebagai kenderaan berkualiti cemerlang yang akan mewujudkan keseronokan pengembaraan yang boleh dilakukan pelanggan dengan bangga.

 

“Kami amat berbesar hati untuk mengumumkan bahawa Toyota Veloz serba baharu akan dilancarkan tidak lama lagi di Malaysia. Di UMW Toyota Motor, kami komited untuk berusaha lebih banyak untuk pelanggan dan memastikan bahawa mereka hanya mengalami yang terbaik. 

 

"Dengan pengecualian SST (cukai jualan dan perkhidmatan) berakhir pada 30 Jun 2022, pengambilan pesanan untuk Toyota Veloz serba baharu hari ini adalah tanda penghargaan kepada pelanggan kami atas sokongan mereka terhadap jenama Toyota dan membolehkan mereka untuk memandu kereta idaman mereka. 

 

"Kami berharap peminat Toyota dan pembeli berpotensi lain mencari untuk membeli kereta untuk keluarga mereka akan mengambil peluang untuk berbuat demikian dan memanfaatkan SST pengecualian sebelum ia tamat,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Pemasangan tempatan (CKD) Toyota Veloz Baharu menggantikan Toyota Avanza dalam Pasaran MPV segmen B Malaysia. Toyota Avanza telah diperkenalkan pada tahun 2004 dan UMW Toyota Motor telah menjual lebih 178,000 unit.

 

Lebih besar, dan berani, prestasi pemanduan Toyota Veloz serba baharu adalah lebih baik daripada Avanza sebelumnya dengan platform dan suspensi pacuan roda hadapan (FWD) baharunya. 

 

Walaupun di jalan yang kasar, pemandu boleh menikmati pengalaman pemanduan yang lancar. Ini adalah dikuasakan enjin 1.5L (2NR-VE) All-New Toyota Veloz dengan CVT 7-kelajuan peralihan yang menyediakan penghantaran kuasa yang cekap untuk lancar dan berkuasa pecutan, sambil memastikan kecekapan bahan api yang sangat baik.

 

Sebagai sebahagian daripada standard tanpa kompromi Toyota untuk kualiti dalam semua kenderaan, Toyota Veloz dibina dengan Toyota Safety Sense dan teknologi termaju terkemuka kelas yang adalah unggul dalam segmennya. Ini memberikan pemandunya ketenangan fikiran apabila mengembara bersama orang tersayang di jalan raya.

 

Toyota Veloz serba baharu juga dilengkapi Brek Letak Elektrik (EPB) yang menyumbang kepada pengalaman pemanduan yang mudah dalam situasi harian seperti menunggu lampu isyarat bertukar hijau atau menavigasi melalui lalu lintas berhenti dan pergi. 

 

Sebagai ciri tambahan, premium 7-crossover tempat duduk didatangkan dengan pad pengecasan "Qi", piawaian global untuk kuasa wayarles dan mengecas. Ini memastikan pemandu dan penumpang sentiasa boleh berhubung walaupun semasa memandu jauh. 

 

Toyota Veloz 1.5 A/T boleh ditempah mulai hari ini di semua di bilik pameran Toyota yang sah di seluruh negara, dengan anggaran harga kereta atas jalan (OTR) sebanyak RM95,000 tanpa insurans. - DagangNews.com